کد خبر: ۴۵۷۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری رویترز از زوریخ، ''سپ بلاتر'' در حالی با ''دیلما روسف'' دیدار می کند که دبیر کل فیفا هفته گذشته با اظهارات تندی در مورد روند آمادگی برزیل، خشم مسوولان برگزاری جام جهانی در این کشور را برانگیخته بود.

فیفا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در دیدار بلاتر با رییس جمهوری برزیل ''آلدو ربلو'' وزیر ورزش برزیل هم حضور خواهد داشت.

اظهارات ''جروم والکه'' دبیر کل فیفا در مورد آمادگی برزیل موجب شد دولت این کشور اعلام کند، دیگر وی را به عنوان یکی از مسوولان فدراسیون بین المللی در زمینه جام جهانی قبول نخواهد داشت.

بعد از این اتفاق بلاتر با ارسال نامه ای مراتب عذرخواهی خود را نسبت به برزیل به خصوص دولت و رییس جمهوری این کشور ابراز کرد.

وزیر ورزش برزیل نیز این عذرخواهی را پذیرفت اما از اظهار نظر در مورد ادامه یا قطع همکاری با دبیر کل فیفا امتناع کرد.

بدین ترتیب والکه تا بعد از ملاقات رییس فیفا با رییس جمهوری برزیل، نمی تواند برای نظارت بر روند ساخت و ساز و آمادگی شهرهای میزبان جام جهانی 2014 به برزیل برود.

برزیل برای ساخت و بازسازی ورزشگاه های جام جهانی این کشور و آمادگی برای میزبانی مسابقات جام کنفدراسیون ها در سال 2013 با مشکلات بی شماری روبرو است.

روند ساخت و سازها بسیار کند و هزینه ها بسیار بالا است. از سوی دیگر پروژه های زیربنایی دیگری مثل آماده سازی هتل ها، جاده ها و فرودگاه ها نیز از برنامه زمانبندی عقب تر است.

خانم روسف رییس جمهوری برزیل حل به موقع پروژه های زیربنایی جام جهانی را به عنوان یکی از اولویت های نخست دولت خود اعلام کرده است.

این کشور که سابقه پنج قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، آخرین بار در سال 1950 میزبانی رقابت های جام جهانی فوتبال را بر عهده داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها