کد خبر: ۴۵۷۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
از راهبرد "جذب و هضم"تا"اتئلاف-انعطاف"جبهه متحد چه می کند؟
در جلسه شب گذشته برخی از چهره های وابسته به جبهه متحد طرحی مبنی بر ارائه لیست مشترک از سوی جبهه پایداری و جبهه متحد برای 25 نفر دوم بیان گردیده است. پیشنهاد دهندگان این طرح بر این عقیده اند که در صورت تلفیق چهره های سرشناس این دو جبهه احتمال راه یافتن [خودشان] به مجلس شورای اسلامی بیشتر خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، نتایج انتخابات مجلس نهم تغییرات فراوانی را در آرایش مجلس جدید ایجاد نمود که در این بین راه نیافتن جمع کثیری از نمایندگان فعلی و ورود چهره های جدید به مجلس از موارد بسیار مشهود آن می باشد.

با نگاهی بر نتایج نهایی دور اول انتخابات در تهران می توان به نکات بسیاری در خصوص رأی مزدم به کاندیدهای دست یافت.

حضور نیافتن چهره های مشهور با تبلیغات سنگین در کنار راه یافتن چهره های گمنام و توانمند به دور دوم انتخابات ، سندی محکم بر اعتماد مردم به شاخص ها و ملاک های انقلاب بود و این امر را نشان داد که شاخص ها و ملاک عامل اصلی انتخاب کاندیداها است و استفاده از تبلیغات سنگین و پرهزینه تاثیری در این ملاک ندارد.

لذا دور دوم انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی تهران با حضور 25 کاندیدای جبهه پایداری و 22 کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان برگزار می گردد.

حال بنابر شنیده های پایگاه 598 در جلسه شب گذشته برخی از چهره های وابسته به جبهه متحد طرحی مبنی بر ارائه لیست مشترک از سوی جبهه پایداری و جبهه متحد برای 25 نفر دوم بیان گردیده است.

پیشنهاد دهندگان این طرح بر این عقیده اند که در صورت تلفیق چهره های سرشناس این دو جبهه احتمال راه یافتن [خودشان] به مجلس شورای اسلامی بیشتر خواهد شد.

حال این سوال مطرح می گردد که افرادی که چنین طرحی را مطرح می نمایند چگونه است که در دور نخست مجلس شخصیت های نیکونامی چون حجت الاسلام مرتضی اقا تهرانی و محمود نبویان و ... را واجد صلاحیت برای لیست خود ندیده و اکنون به این نتیجه رسیده اند. که این افراد واجد صلاحیت و حضور در لیست جبهه متحد را دارا می باشند

پر واضح است که شانس حضور چهره های جدید و انقلابی جبهه پایداری  مانند فرهاد جوانمردی به مجلس شورای اسلامی و رقابت این چنین افرادی با کسانی چون احمد توکلی،علیرضا زاکانی، اسد الله بادامچیان و... ، به دلیل رای اعتماد مردم به گفتمان حامی آنان به مراتب بیشتر می باشد.

لازم به ذکر است که چندی پیش نیز مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفتگویی با اشاره به ارائه لیست مستقل جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس بیان داشته بود: جبهه پايداري بر مواضع قبلي خود همچنان استوار است و ليست مشترك با هيچ تشكلي ارائه نخواهد داد از اين رو با معرفي چهره هاي اصلح، انتخاب را به خود مردم واگذار خواهد كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ابله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام
خواستم تذکر بدهم که به طور میانگین در هر دوره مجلس 173 نماینده جدید وارد می شوند و اتفاقا در این دوره در صد نمایندگان حدیدالورود چندان افزایش نداشته است
اتفاقا به نظر من نیز بهتر است به در دور دوم انتخابات وزن کشی میان پایداری و متحد اتفاق بیفته تا معلوم بشه که شما ها هنوز در این فضا تازه کارید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۱
راه یافتن اعضای جدید فقط نیست نگاهی بیندازید همان طور که متوجه شدید جبهه های جدید اا روی کار اومدن و اصلاحات حذف شد این خیلی مهمه
جدیدترین اخبار پربازدید ها