کد خبر: ۴۵۵۴۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
رییس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی همدان گفت: ماموران اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی این استان بزرگترین كارگاه تولید مواد منفجره كشور را شناسایی و یك تیم خرابكار را در این رابطه دستگیر كردند.
سرهنگ 'اصغر خرمروی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران اطلاعات و امنیت عمومی همدان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه بی امان با قاچاقچیان، تولیدكنندگان و توزیع كنندگان انواع مواد محترقه یك كارگاه ساخت كوزه آتش زا را شناسایی و منهدم كردند.

وی اضافه كرد: تیم های عملیاتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ساعت 5:30 دقیقه بامداد روز جاری در محل ساخت مواد منفجره حضور یافته و پنج تن مواد اولیه شامل باروت، خاك زغال، پودر آلومنیوم، انواع رنگ و اكلیل، زرنیخ، سرنج و آلات و ادوات ساخت كوزه های آتش زا را كشف و ضبط كردند.

سرهنگ خرمروی بیان كرد: نیروهای اطلاعات و امنیت عمومی این استان همچنین دو تن مواد شامل براده آهن و شیشه، سنگ ریزه تیز و خشن و محفظه های فلزی همانند پیستون خودرو سنگین را كشف كردند.

وی توضیح داد: این براده ها در داخل محفظه فلزی كه همانند یك نوع مهمات جنگی به نظر می رسد قرار گرفته و برای انفجار این مواد منفجره دست ساز باید آن را در یك محل مستقر و چاشنی یا فتیله خارج شده از آن را روشن كرد.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی همدان تصریح كرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در صورت انفجار این مواد، میزان تخریب و خسارت آن از یك نارنجك دستی بیشتر است.

وی گفت: علاوه بر این چهار هزار و 661 نوع مواد محترقه قاچاق به همراه مقادیری مواد مخدر، مشروبات الكلی، رسیور، شوكر الكتریكی كشف و سه متهم دستگیر شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها