کد خبر: ۴۵۵۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
نائب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر نماینده قائنات که نسبت به عدم رعایت حرمت تریبون مجلس توسط برخی نمایندگان انتقاد کرد، ‌گفت:‌ هر کسی بر اساس شان و منزلت خودش سخن می‌گوید.
فارس، حجت‌الاسلام موسی قربانی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، در تذکری آئین‌نامه‌ای نسبت به نطق سید احمدرضا دستغیب نماینده شیراز انتقاد کرد و اظهار داشت: این تریبون (اشاره به تریبون مجلس) تریبون دفاع از آرمان‌های نظام است.

وی افزود: برخی از نمایندگان بدون رعایت حرمت این تریبون و بدون توجه به اینکه مجلس عصاره فضائل ملت است، هر حرفی را مطرح می‌کند اما هیچ برخوردی با آنان صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام قربانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای دستغیب خودشان را به شهید مدرس و مسئولین نظام را به رضاخان تشبیه کردند و گفتند که رضاخان سه دوره شهید مدرس را تحمل کرد؛ این سخن بهترین دلیل برای رد صلاحیت آنان است چراکه التزامی به قانون اساسی ندارند.

نماینده قائنات در مجلس هشتم از باهنر خواست که به این نمایندگان تذکر دهد تا هر سخنی را از پشت تریبون مجلس مطرح نکنند و اعتراضا‌ت‌شان را از مراجع قانونی پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام قربانی در خاتمه تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد این گونه نظام را زیر سؤال ببرد.

در ادامه این جلسه محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر نماینده قائنات با تاکید بر اینکه سخن بسیار درست و منطقی است، یادآور شد:‌ ما از دوستان خواهش کرده‌ایم حرمت خود و تریبون مجلس را نگه دارند اما برخی این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

باهنر بر همین اساس متذکر شد: هر کسی براساس شان و منزلت خودش سخن می‌گوید و بنده هم از این موضوع متاسفم.

سیداحمدرضا دستغیب نماینده شیراز در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود نسبت به رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان به شدت انتقاد کرد و این اقدام شورای نگهبان را ناعادلانه خواند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها