کد خبر: ۴۵۴۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

تحقیقات جدید نشان می دهد افراد چاق و مسن شادتر از سایر افراد هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محققان آمریکایی و انگلیسی می گویند بالا رفتن سن و چاق شدن الزاما با کاهش سلامت روحی در ارتباط نیستند.

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه وارویک انگلیس به بررسی شیوه های زندگی و الگوهای سلامت بیش از ده هزار نفر در انگلیس و آمریکا و مقایسه آن با کیفیت سلامت جسمی و روحی افراد پرداختند. آنها دریافتند سلامت روحی افراد بر خلاف سلامت جشمی شان با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

پژوهشگران همچنین دریافتند داشتن اضافه وزن و چاق بودن نه تنها تأثیر منفی در سلامت روحی افراد ندارد بلکه افرادی که شاخص توده بدنیشان بیش از سی است به اندازه افرادی دارای وزن نرمال از سلامت روحی برخوردارند.
بر اساس این تحقیق، فعالیت بدنی کم در میان زنان آمریکایی تأثیری بر سلامت روحی آنها ندارد این در حالی است که ورزش کردن تأثیرات مثبت و مهمی در سلامت روحی مردان می گذارد.

دکتر ساوریو استرانگس استاد دانشگاه وارویک به همراه دکتر کاندالا انگیانگا باکوین در بیانیه ای اعلام کردند: « واضح است که کیفیت جسمانی افراد با بالا رفتن سن رو به افول می گذارد اما موضوع جالب اینجاست که سلامت روحی آنها با بالارفتن سن بهبود می یابد. »

آنها اعلام کردند: «فکر می کنیم علت این امر افزایش توانایی این افراد در مقابله با مشکلات است . تحقیقات پیشین نیز نشان می داد افراد دارای سن بالا در مقایسه با افراد جوان مکانیزم های درونی بهتری برای فائق آمدن بر سختی ها و یا شرایط منفی دارند. دلیل دیگر می تواند این باشد که توقعات آنها از زندگی با بالا رفتن سن کمتر می شود. »

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی دات کام، محققان همچنین اعلام کردند خواب کافی نیز - شش تا هشت ساعت در روز - تأثیرات مثبتی بر سلامت روحی و فیزیکی بر افراد می گذارد. آنها در عین حال اعلام کردند خوابیدن کمتر از شش ساعت و همچنین بیش از هشت ساعت تأثیرات منفی بر سلامت افراد می گذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها