کد خبر: ۴۵۴۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
حجت‌الاسلام روانبخش:
حجت‌الاسلام روانبخش گفت: مردم بیگناه بحرین و غزه هر روز به خاک و خون کشیده می‌شوند، اما سازمان ملل در قبال این جنایات سکوت و آنها را "بشر" نمی‌داند.

قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل های  خبرگزاری فارس درباره گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایرانیان اظهار داشت: این نوع گزارش‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون همواره وجود داشته و برای ملت ایران تازگی ندارد.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه این نوع گزارش‌ها حتی طی چند سال اخیر کمتر شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون همواره از سوی مدعیان حقوق بشر به نقض حقوق بشر متهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کسانی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند که در نگاه غربی‌ها فقط آنها بشر هستند، یادآور شد: برای مثال اعدام ریگی مورد اعتراض آنها است، اما انسان‌هایی که توسط ریگی دست بسته و در جلوی چشم خانواده‌شان سر بریده شدند انسان نیستند.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: از نظر غربی‌ها صهیونیست‌هایی که در داخل سرزمین‌های اشغالی زمین‌های مردم فلسطین را اشغال کردند و هر روز مردم فلسطین را به جرم دادخواهی مورد هجمه قرار می‌دهند بشر هستند اما فلسطینی‌هایی که خواهان بازگشت به سرزمین‌های خود هستند انسان نیستند.

وی در عین حال نگاه غربی‌ها را یک نگاه ظالمانه و غیر بشری دانست و افزود: دریچه عینک غربی‌ها به گونه‌ای است که حیوانات را بشر و انسان‌ها را حیوان می‌بینند از این رو باید گفت آنها خود انسان نیستند.

* از نگاه غرب میلیون‌ها ایرانی که حماسه ۹ دی را آفریدند هیچ حقی ندارند

حجت‌الاسلام روانبخش با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر شدیدترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌اند و اقلامی مثل دارو را در اختیار ما قرار نمی‌دهند، گفت: مردم ایران که بیش از 75 میلیون نفر هستند برای آنها ارزشی ندارند و فقط موسوی و کروبی برای آنها بشر به شمار می‌روند.

دبیر سیاسی نشریه پرتو ادامه داد: میلیون‌ها انسانی که در روز 22 بهمن، 9 دی و انتخابات 12 اسفند با وجود همه فشارها حماسه آفریده و از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند از نظر غرب هیچ حقی ندارند اما کسانی که در جهت براندازی نظام قدم برمی‌دارند بشر هستند.

وی بر همین اساس به مردم غزه که در حال حاضر در زیر آتش دشمن بوده و خواهان حق خود هستند اشاره کرد که هیچ بیانیه‌ای در دفاع از آنها نوشته نمی‌شود و اظهار داشت: همچنین مردم بحرین توسط آل خلیفه و مردم عربستان توسط وهابیون آل سعود به خاک و خون کشیده می‌شوند اما این مردم بشر نیستند.

حجت‌الاسلام روانبخش با تاکید بر اینکه از نگاه غربی‌ها فقط مخالفان اسلام و نظام جمهوری اسلامی بشر هستند، خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها ارزش حقوقی، عرفی و سیاسی ندارد و همانند سایر گزارش‌ها از نگاه ملت ایران بی‌ارزش‌ است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها