کد خبر: ۴۴۷۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
دبیر اتحادیه بارفروشان گفت: سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار با راه‌اندازی سامانه سه نرخی،150میادین سطح شهر خود را مجبور می‌کند که تنها از دو شرکت، میوه برای توزیع خریداری کنند.

علی حاج‌فتحعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: سازمان میادین میوه و تره‌بار با افزودن یک حلقه واسط دیگر بین غرفه‌دار تا مصرف کننده باعث شده میوه‌ به قیمت بیشتری به دست مصرف کننده برسد.

دبیر اتحادیه بارفروشان افزود: سازمان مرکزی میادین میوه و تره‌بار اخیرا با راه‌اندازی دو شرکت به نام‌های "مهر خراسان" و "شرق‌گستر" تمام غرفه‌های تحت نظارت سطح شهر را مجبور می‌کند که تنها از این دو شرکت خریداری کنند.

وی افزود: این دو شرکت نیز با خرید میوه‌ها از غرفه‌داران میدان مرکزی میوه و تره‌بار در حقیقت یک حلقه واسط اضافی ایجاد می‌کند و در نهایت قیمتی که به دست مصرف کننده می‌رسد، بیشتر می‌شود.

حاج‌فتحعلی گفت: به عنوان مثال سیب‌زمینی تازه در سطح میدان 350 الی 400 تومان است که این شرکت‌ها به قیمت 500 تومان به غرفه‌داران سطح شهر و 600 تومان به دست مصرف کننده می‌‌رسد.

وی انگیزه راه‌اندازی چنین سامانه‌ای را تنها تحصیل سود بیشتر توسط این سازمان عنوان کرد.

حاج‌فتحعلی گفت: از سوی دیگر قانون سه نرخی در بازار حاکم است و غرفه‌های سامانه‌ای، نمونه و عادی هر کدام به قیمت خاص خود میوه‌ها را می‌فروشند و این عاملی برای گرانی در بازار می‌شود.

وی ادامه داد: 150 میدان سطح شهر تحت نظارت سازمان میادین اداره می‌شوند و آنها مجبور به تبعیت از طرح اجرایی این سازمان هستند.

حاج‌فتحعلی گفت: به‌رغم صورتجلسه‌های مختلفی که اتحادیه بارفروشان با این سازمان در خصوص جمع سامانه جدید و اعمال قانون تک‌نرخی داشته اما به هیچ عنوان اقدامی نمی‌کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که مشتری به صورت آزاد و تک‌نرخی از تمام غرف میادین مرکزی خریداری کند و با سود 19 درصد به مصرف‌کننده بدهد. در این صورت چون از الگوی خاصی پیروی می‌شود احتمال سودجویی کمتر شده و مشتری در خرید محصول آزاد خواهد بود.

دبیر اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: کارکرد جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار به نوعی تداخل در کار اصلی صنف بارفروشان است و به نوعی می‌خواهند این صنف را از عرصه خارج کنند تا به سود بیشتری برسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها