کد خبر: ۴۴۵۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
وزیر ارتباطات عراق:
وزیر ارتباطات عراق گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم که تحریم علیه ایران را ظالمانه و مردود می‌دانیم و به سازمان ملل اعلام کرده‌ایم که عراق جزء قطعنامه علیه ایران نخواهد بود.

فارس، وزیر ارتباطات ایران امروز در محل عمارت کلاه فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همتای عراقی خود دیدار کرد.

براساس این گزارش در این دیدار، توفیق العلاوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از 30 سال قبل تلاش برای آزادی را آغاز کرد.

وی ادامه داد: ملت عراق نیز در حال حاضر نیز پس از بین رفتن رژیم صدام که جنگ طولانی را بین ملت ایران و عراق برپا کرد، وارد مرحله جدیدی شده است.

وزیر ارتباطات عراق گفت: ایران و عراق، این دو کشور همسایه پیشینه‌های مشترک بسیاری با هم دارند و ملت عراق امروز بیش از پیش به روابط مستحکم با ایران می‌اندیشد و به آن نیاز دارد.

وزیر ارتباطات کشور عراق تاکید کرد: در مساله مهمی که در این سفر به ایران، به وضوح دیدم، پیشرفت عالی فناوری در ایران است.

وی ادامه داد: در ابتدای سفرم به ایران، در مشهد از چند منطقه صنعتی در این شهر بازدید کردم که پیشرفت فناوری در این مناطق به خوبی مشهود بود.

العلاوی ادامه داد: من در سال 2007 نیز به ایران داشتم که از سال 2007 تاکنون پیشرفت بسیار عالی در زمینه فناوری و ارتباطات در ایران حاصل شده است.

وی ادامه داد: شب گذشته نیز از برج میلاد بازدید کردیم و از این رو کاملا آماده استفاده از تجربیات بسیار ایران هستیم که این همکاری‌ها سبب گسترش روابط میان دو کشور خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال تحریم از سوی برخی کشورها به ایران، اظهار داشت: این روزها ملت و کشور ایران در معرض یک تحریم ظالمانه قرار دارند و عراق به عنوان همسایه ایران، بنابر روابط ویژه با ایران، به سازمان ملل متحد اعلام کرده که عراق جزء قطعنامه علیه ایران نخواهد بود و خواسته‌ایم که عراق را از قطعنامه علیه ایران خارج کند.

وزیر ارتباطات عراق تاکید کرد: ما به وسیله همکاری می‌توانیم برون‌رفتی از تحریم پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات عراق تصریح کرد: عراق به صورت صریح اعلام می‌کند که تحریم علیه ایران را ظالمانه و مردود می‌داند و خواستار همکاری گسترده در تمام زمینه‌ها بین دو کشور است و عراق می‌تواند در این رابطه کمک کننده ایران باشد.

وی در پایان نیز تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ها نباید تنها جوهری و روی کاغذ باشد، بلکه باید جدول‌های زمانی برای تحقق آنها مشخص شوند و دید و بازدیدها می‌تواند در اجرای تفاهم‌نامه تسریع کننده باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها