کد خبر: ۴۴۳۴۴
زمان انتشار: ۲۱:۴۷     ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
   

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مرحله ی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در گروه نخست با تیم های كره جنوبی ، ازبكستان، قطر و لبنان هم گروه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیین قرعه كشی مرحله ی نهایی انتخابی جام جهانی در مالزی برگزار شد و ده تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. تیم ملی فوتبال ایران هم در گروه اول با تیم های كره جنوبی، ازبكستان، قطر و لبنان روبرو شد. تیم های استرالیا، ژاپن، عراق، اردن و عمان هم در گروه B قرار گرفتند. ایران در این قرعه كشی در سید دو قرار گرفته بود. مهدی مهدوی كیا به عنوان نمایند ه ایران در این مراسم حضور داشت و گوی ها را از گلدان خارج می كرد و جالب این كه او گوی ایران را ابتدا بیرون كشید.

قرعه كشی مرحله ی نهایی مقدماتی جام جهانی

گروه A

كره جنوبی ـ ایران ـ ازبكستان ـ قطر ـ لبنان

گروه B

استرالیا ـ ژاپن ـ عراق ـ اردن ـ عمان

نگاهی به حریفان ایران در عرصه جام جهانی

كره جنوبی:

یكی از پرافتخارترین تیم های آسیایی تاكنون ۸ بار در جام جهانی حضور داشته كه بهترین عملكرد آنها مقام چهارمی این رقابت ها در سال ۲۰۰۲ است كه این كشور میزبان بود. بهترین رده ی كره ای هفدهمی و بدترین آن رده ی ۶۲ بوده است. این تیم در مرحله ی نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ هم با ایران همگروه بود كه در هر دو دیدار بازی با تساوی یك بر یك به پایان رسید.

ازبكستان:

این تیم هرچند تاكنون حضور در مرحله ی نهایی جام جهانی را تجربه نكرده اما فوتبال قدرتی و فیزیكی آنها را به تیمی قدرتمند تبدیل كرده است. حضور سرور جبارف كه عنوان بهترین بازیكن آسیا را در اختیار دارد از دیگر نقاط قوت ازبك هاست. بهترین رده ی ازبكستان در رده بندی فیفا ۴۵ و بدترین آن ۱۱۹ بوده است

قطر:

جگری پوشان هرچند تاكنون به جام جهانی راه نیافته اند، اما به هیچ وجه تمایل ندارند جام جهانی ۲۰۲۲ كه میزبانی آن را بر عهده دارند، نخستین حضورشان باشد. قطر در مرحله ی سوم گروهی با ایران هم گروه بود و دو تساوی مقابل تیم كشورمان به دست آورد. قطری ها در حالی به مرحله ی نهایی راه یافتند كه در آخرین لحظات توانستند با كنار زدن بحرین به این مرحله برسند.

لبنان:

یكی از تیم های سید ۵ كه توانست پس از كره جنوبی به این مرحله راه پیدا كند. ۸۵ بهترین رده ای بود كه این تیم توانسته به آن دست پیدا كند. ۱۷۸ هم بدترین آن بوده است. لبنانی ها در حال حاضر در رده ی ۱۲۴ فیفا قرار دارند.

** برنامه بازی های ایران

* یکشنبه ۱۴ خرداد ۹۱ ازبکستان ـ ایران

* جمعه ۱۹ خرداد ۹۱ ایران استراحت خواهد داشت.

* سه شنبه ۲۳ خرداد ۹۱ ایران ـ قطر

* سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۱ لبنان ـ ایران

* سه شنبه ۲۵ مهر ۹۱ ایران ـ کره جنوبی

* چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۱ ایران ـ ازبکستان

* سه شنبه ۶ فروردین ۹۲ ایران استراحت خواهد داشت.

* سه شنبه ۱۴ خرداد ۹۲ قطر ـ ایران

* سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۲ ایران ـ لبنان

* سه شنبه ۲۸ خرداد ۹۲ کره جنوبی ـ ایران

پس از صعود دو تیم اول هر گروه به مرحله بعد، دو تیم سوم برای انجام دیدار اول پلی آف در دو تاریخ جمعه ۱۵ شهریور ۹۲ و سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۲ به مصاف هم خواهند رفت. در بازی رفت تیم سوم گروه اول میزبان خواهد بود و در بازی برگشت تیم سوم گروه دوم میزبان خواهد بود. فیفا اعلام کرده تاریخ بازی های پلی آف به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد. برنده این دو دیدار در دو تاریخ سه شنبه ۲۳ مهر ۹۲ و سه شنبه ۲۸ آبان ۹۲ به مصاف نماینده آمریکای جنوبی خواهد رفت. در دیدار اول پلی آف تیم آسیایی میزبان و در دیدار برگشت میهمان خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها