کد خبر: ۴۴۱۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
همراهان نیوز: با فرار این دزدان هفت‌تیرکش مرد عکاس هاج و واج به حافظه دوربینی نگاه می‌کرد که عکس دزد جوان را داخل آن داشت. عقربه‌های ساعت نزدیک به 6 عصر 21 مهرماه سال جاری بود و عکاس به همراه خواهرش قصد تعطیل کردن مغازه را داشت که 2 مرد غریبه به آنها مراجعه کردند و خواستند تا مرد عکاس از آنهاعکس بگیرد.

مرد عکاس پس از اینکه از مرد جوان‌تر عکس انداخت و به پشت میزش رفت تا مشخصات وی را برای چاپ عکس یادداشت کند ناگهان با تهدیدهای مرد مسن‌‌تر روبه‌رو شد که در دستش اسلحه‌ای کمری گرفته بود.

مرد عکاس و خواهرش که از دیدن این صحنه شوکه شده بودند به دستورات 2 مرد مسلح عمل کردند و روی صندلی نشسته و دزدان زورگیر پول‌های داخل کشو و دوربین‌های عکاسی را برداشتند و فرار کردند. با اعلام این خبر به پلیس 110 دقایقی بعد تیمی از کلانتری 110 شهدا به عکاسی رفتند و برای بررسی موضوع تحقیقات خود را آغاز کردند. مرد عکاس در جریان بررسی‌ها به آنان گفت: به هیچ‌وجه فکر نمی‌کردیم آن 2 مرد دزد باشند و همراه‌شان اسلحه کمری داشته باشند. ما مجبور شدیم که به دستورات آنها عمل کنیم چون مرد مسن‌تر مدام ما را تهدید به مرگ می‌کرد ولی از شانس خوبمان عکس مرد جوان‌تر را در اختیار داریم. وقتی با دستور بازپرس پرونده تیمی از اداره یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شد، کارآگاهان برای شناسایی تبهکار جوان دست به تجسس‌های میدانی زدند. مرد عکاس در بازجویی‌های کارآگاهان اداره یکم گفت: «در روز سرقت به همراه خواهرم و در محل کارمان در یک عکاسي واقع در طبقه دوم یک مجتمع در میدان شهدا مشغول به کار بودیم. ساعت 17:40 بعد از اينکه همه مشتريان از مغازه خارج شدند 2 تن که يکي از آنها جوان و ديگري مسن بود وارد مغازه شدند و خواستند که عکس بگيرند. فرد جوان وارد آتليه شد و من از او عکس گرفتم و از آتليه خارج شدم تا نامش را جهت چاپ عکس در دفتر ثبت کنم که ناگهان مرد مسن‌تر اسلحه را پشت سرم گذاشت و مرد جوان نيز به سمت خواهرم حمله کرد و ما را به داخل کارگاه برده و با تهديد روي صندلي نشاندند و اموالي از جمله 250 هزار تومان پول، دوربين عکاسي مغازه و تلفن‌های همراه هر دو نفرمان را سرقت کرده و متواري شدند». وی افزود: «پس از گرفتن عکس یکی از دزدان که جوان‌تر بود، حافظه دوربین عکاسی را خارج کردم تا مراحل چاپ عکس را انجام دهم ناگهان دزدان اقدام به سرقت کردند اما فراموش کردند حافظه دوربین را از من بگیرند و در حال حاضر نیز حافظه دوربین در اختیار من است». کارآگاهان که می‌دیدند دزدان سرنخ اصلی را خودشان در عکاسی جا گذاشته‌اند، به مطابقت عکس با آلبوم مجرمان قدیمی دست زدند و متوجه شدند این دزد که «سعید» و 30 ساله است یکی از سابقه‌داران قدیمی است که به تازگی از زندان آزاد شده است.بر این اساس شناسایی مخفیگاه «سعید» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و آنها پس از چندین ماه بررسی‌های گسترده موفق شدند روز دهم اسفندماه مخفیگاه وی را در میدان خراسان ردیابی کنند.

ساعت 10 صبح همان روز هنگامی که «سعید» قصد خارج شدن از مخفیگاهش را داشت توسط کارآگاهان دستگیر شد و به همدستی با پدرزنش (نعمت) در زورگیری و سرقت از عکاسی میدان شهدا اعتراف کرد. با اعترافات وی، پدرزن وی به نام «نعمت» 57 ساله نیز که در مخفیگاه «سعید» در حال استراحت بود، دستگیر شد و در بازرسی از آنجا دوربین عکاسی و 2 گوشی موبایل مرد عکاس و یک قبضه اسلحه کمری به دست آمد.

2 زورگیر تبهکار در بازجویی‌های فنی پلیس به دزدی از عکاسی اعتراف و ادعا کردند به دلیل اعتیاد شدید به شیشه دست به دزدی مسلحانه زده‌اند. بنا بر این گزارش، 2 تبهکار قدیمی هم‌اکنون در اختیار پلیس آگاهی تهران برای رسیدگی به سایر دزدی‌های احتمالی قرار دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها