کد خبر: ۴۴۰۴۵
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش سرویس بین‌الملل برنا به نقل از فاکس‌نیوز، ارسال تصاویر مستهجن توسط تلفن همراه می‌تواند به مرور زمان زندگی نوجوانان را دستخوش ناهنجاری کند و این امر به پدیده‌ای شایع در میان نوجوانان آمریکایی بدل شده است.

بسیاری معتقدند تلاش‌های کارشناسان و قانون‌گذاران این کشور در برخورد با این موضوع همواره با افراط و تفریط‌هایی همراه بوده است.

قانون‌گذاران بیش از 20 ایالت آمریکا عمل مذبور را ناهنجاری و حتی جرم خوانده‌اند. اما تصویب قوانین جدید اغلب نوجوانان ساده‌لوح و یا گیرندگان این تصاویر را مورد هدف قرار داده‌اند.

ایالت نیو همپشایر اخیراً طرحی را به منظور اعمال مجازات و جریمه‌های جنایی علیه نوجوانان متخلف به تصویب رساند.

"لورا گاندیا"ی جمهوریخواه فرماندار این ایالت طرح پیشنهادی را در واکنش به اظهارات یک رئیس پلیس مبنی بر این‌که نوجوانان به ابزاری برای سرگرمی نیاز دارند، مطرح کرد.

وی در این رابطه اظهار داشت: ما موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و با مسوولان مدارس نیز صحبت کردیم و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که این امر بیش از آن چه مردم گمان می‌کنند، در میان نوجوانان به وقوع می‌پیوندد. 

پس از تصویب این طرح مشخص شد که اعمال جریمه و یا مجازات‌های قضایی علیه گیرنده این نوع تصاویر قضیه را بغرتج‌تر می‌کند. بنابراین تغییری در آن داده شد و آن این بود که چنانچه گیرنده پلیس را در جریان قرار دهد، هیچ تنبیهی علیه وی صورت نخواهد گرفت.

جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد از هر پنج نوجوان آمریکایی یک نفر به ارسال تصاویر مستهجن اقدام می‌کند و از هر 10 نفر نیز یک تن آ‌ن‌ها را برای اشخاصی که نمی‌شناسد، فوروارد می‌کند.

در اوهایو "جسیکا لوگان" 18 ساله به دلیل این که دوستش تصویر عریان وی را برای سایر نوجوانان ارسال کرده بود، خود را در اتاقش حلق‌آویز کرد. تصویر وی دست کم در اختیار هفت منطقه تحصیلی در آمریکا قرار گرفت.

این فقط یک نمونه از موارد بی‌شمار وقوع چنین فجایع اجتماعی در کشوری است که ادعای اشاعه تمدن در جهان را دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها