کد خبر: ۴۳۷۲۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بعد از ظهر روز دوشنبه در کاخ سفید، درباره ایران به گفت و گو نشستند.

«خبرگزاري دانشجو» به نقل از پايگاه خبري يورونيوز، باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو بعد از ظهر ديروز در کاخ سفید، درباره ایران به گفت و گو نشستند كه در این دیدار اوباما گفت: من همه گزینه ها را درنظر دارم؛ گفته شده است که هر دوي ما یعنی هم من و هم نخست وزیر اسرائیل راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهیم زيرا ما هزینه هر اقدام نظامی را درک می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تصریح کرد: ایالات متحده همواره و زمانی که مسئله امنیت اسرائیل در میان باشد، پشت این کشور خواهد بود و این یک ضرورت نه فقط بر اساس منافع امنیتی و اقتصادی ما، بلکه بر اساس ارزش های معمول و ارتباط خوب بین دو ملت است که دو کشور دارند.

همچنین نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید و در برابر خبرنگاران رسانه های جمعی گفت: اسرائیل باید همواره توانایی دفاع از خود را در برابر هر تهدیدی داشته باشد و اکنون این مسئله متوجه امنیت اسرائیل است.

وی تاکید کرد: اسرائیل این حق را دارد که با اقتدار تصمیم خود را اتخاذ کند.

آقای نتانیاهو در این دیدار از موضع اقدام پیشگیرانه علیه برنامه هسته ای ایران سخن گفت.

برخی از کارشناسان بر این باورند که با وجود اصرار آمریکا بر کارآمدی افزایش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، دولت اسرائیل درصدد جلب حمایت کاخ سفید برای حمله نظامی به ایران در سال جاری میلادی است.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها