کد خبر: ۴۳۶۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

  به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، "مراد مدلسی"، وزیر امور خارجه الجزایر که به طرابلس سفر کرده است در تلاش برای حل بحران میان دو کشور، یادآور شد که کشورش مانع از مداخله افراد خانواده قذافی در امور داخلی لیبی خواهد شد.

وی پس از دیدار با "عاشور بن خیال"، همتای لیبیایی خود تاکید کرد که مساله خانواده قذافی در دیدار با بن خیال با شفافیت و صراحت مورد بررسی قرار گرفته است.

مدلسی بار دیگر خاطرنشان کرد که الجزایر افراد خانواده قذافی را به دلایل بشردوستانه پذیرفته است و خانواده قذافی هیچ آسیبی به مردم لیبی نمی رسانند.

وی درباره اینکه آیا کشورش به درخواست ها برای تسلیم خانواده قذافی پاسخ مثبت می دهد یا خیر، هیچ اشاره ای نکرد.

در همین راستا "بن عاشور" نیز یادآور شد که در در دیدارش با مدلسی، مسائل امنیتی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین "مصطفی عبدالجلیل"، رئیس شورای انتقالی لیبی اعلام کرد: الجزایر وعده داده است که فعالیت های خانواده قذافی یعنی فرزندانش "عائشه"، "محمد"، "هانیبال" و بیوه وی "صفیه" را محدود خواهد کرد.

عبدالجلیل بر ضرورت برخورد واقع گرایانه با مسائل دو کشور تاکید کرده و گفت که امنیت الجزایر و لیبی به یکدیگر وابسته است.

خانواده قذافی در پایان ماه آگوست گذشته به الجزایر گریختند و "عائشه قذافی" چند ماه پیش مردم لیبی را به انقلاب علیه شورای انتقالی این کشور دعوت کرده بود که این امر موجب خشم دولت لیبی شده و میزبانی الجزایر از خانواده قذافی را عملی خصمانه قلمداد کردند.

کشورهای غربی معتقدند که همکاری کشورهای منطقه می تواند به خلا امنیتی که پس از سقوط نظام قذافی با انتشار مقادیر زیادی سلاح و مهمات، بوجود آمده است، پایان دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها