کد خبر: ۴۳۳۸۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۷ آبان ۱۳۹۶
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نیمه نخست پاییز امسال میزان روزهای ناسالم این شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، هر روز وعده‌های جدیدی درباره کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت هوا از سوی مسئولان به مردم داده می‌شود ولی در عمل برعکس آن عمل می‌شود.

پاییز امسال آلوده تر از پاییز سال 95 تا کنون بوده است. براساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای شه تهران، نیمه نخست پاییز امسال دوبرابر آلوده تر از سال گذشته بوده است.

در نیمه نخست پاییز سال گذشته 86 درصد روزهای سالم، 16 درصد ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است ولی در نیمه پاییز امسال 67 درصد روزهای سالم، 29 درصد ناسالم برای گروه‌های حساس 2 درصد ناسالم و 2 درصد نیز پاک داشته است.

شاخص کیفیت هوای شهر تهران در هفته گذشته در شرایط ناسالم بوده است و این وضعیت تا جمعه ادامه دارد امروز هم وضعیت کیفیت هوا بر روی عدد 106 و ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

آلودگی هوا عامل بسیاری از بیماری‌های مرگ بار رایج است، 27درصد مرگ و میر ناشی از بیماران قلبی، 34 درصد مرگ و میر ناشی از سکته مغزی، 35 درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های انسدادی مزمن ریوی و 36 درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان ریه به دلیل آلودگی هوا است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها