کد خبر: ۴۳۳۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
بولتن نیوز: در حالی که مردم بحرین به دنبال راهکاری برای برپایی دموکراسی و حکومت مردم سالار در این کشور هستند و در یکی دوسال اخیر، پاسخ اعتراضات و انتقادهای خود را با آتش خشم حکومت گرفته اند و کشورهایی مانند عربستان در حمایت از حکومت بحرین، در مقابل مردم ایستاده است، دولت انگلستان نیز از آن طرف جهان با لشکر کشی به بحرین و آب های خلیج فارس، دایه دلسوزتر از مادر شده و با ادعای حمایت از مردم  کشورهای منطقه، به بهانه حضور ایران درمنطقه، بر طبل جنگ و ایجاد اختلاف می کوبد.

منابع خبری انگلستان اعلام کرده اند که این کشور، در عین حال که ادعای پیگیری راهکار دیپلماتیک را بر زبان دارد، در عمل به اعزام ناو، ناوچه، زیر دریایی و سایر تجهیزات نظامی به بحرین وخلیج فارس و امارات، مبادرت کرده است تا با پروژه ایران هراسی، حضور خود را در بحرین و امارات تقویت کند و به این بهانه، که مواظب باشید ایران خطرناک است! از حکومت بحرین حمایت کند.

کسانی که اخیرا در کنفرانس بررسی اوضاع بحرین در فرانکفورت آلمان شرکت کرده بودند، یکی از دغدغه های خود را دخالت آمریکا و انگلیس وعربستان، در حمایت از حکومت بحرین و در مقابله با مردم عنوان کرده بودند و حالا از طریق پروژه ایران هراسی، در این کشورها حضور یافته و در امور این کشورها و خواست مردم دخالت می کنند.




 آلیشیا دو هالدوانگ، شنبه 3مارس ، 2012 برابر با 13 اسفندماه 1390 در گزارشی در یک روزنامه بریتانیایی نوشت:، اگر تنش ها بین غرب و ایران افزایش یابد بحرین می تواند از بریتانیا کمک های نظامی دریافت کند.

روزنامه سان دی تلگراف به نقل از یک مقام ارشد هیأت حاکمه انگلیس اعلام کرد:  بریتانیا قصد دارد به حضور نظامی خود در منطقه به عنوان " عامل بازدارنده" در مقابل برنامه هسته ای تهران ادامه دهد.

 این برنامه به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا  و ایالات متحده آمریکا برای تحمیل تحریم ها بر نفت ایران اجرا می شود، تحریم های نفتی ایران از ماه ژوئیه آینده رسماً آغاز خواهد شد.

این مقام رسمی که نامش ذکر نشده جنگ را "اجتناب ناپذیر" توصیف کرده و گفت: بریتانیا آماده است تا برای تقویت متحدان خود در منطقه، نیروی نظامی اعزام کند. در آغاز سال جاری میلادی برنامه ریزان وزارت دفاع به حالت آماده باش درآمدند.

به گفته آنها: "تا زمانی که رژیم ایران جاه طلبی هسته ای خود را دنبال کند جنگ "اجتناب ناپذیر" تلقی می شود." بریتانیا نیز خواه – ناخواه، و احتمالاً از طریق حملات ایران به نیروهای ما در افغانستان که در همسایگی آنها قرار دارند، به این مهلکه کشیده می شود."




" ضمن اینکه برخی متحدان بسیار مهم ما در همین منطقه هستند و ما آماده ایم تا با اعزام نیروی نظامی به آنها کمک کنیم."

این روزنامه ادعا کرده که بریتانیا دست کم یک زیر دریایی هسته ای را به حالت آماده باش در منطقه مستقر کرده و تخمین زده که احتمالاً این مناقشه از 18 تا 24 ماه ادامه خواهد داشت ، که به نوبه خود افزایش حضور نظامی بریتانیا را در حوزه آبی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ، تقویت خواهد کرد.

این گزارش می افزاید: بریتانیا درابتدای کار یک گردان پیاده نظام را با هواپیما به امارات متحده عربی اعزام خواهد کرد ". این حرکت نوعی "نمایش عمومی حمایت" خواهد بود که نشان می دهد بریتانیا آماده است تا از امارات متحده عربی در صورت حمله ایران به این کشور دفاع کند.امارات متحده عربی در سراسر تنگه هرمز، تنها به اندازه34 مایل مسافت آبی از ایران فاصله دارد .اگر متحدان دیگر از جمله: عمان، کویت، عربستان سعودی، بحرین و قطر نیز در خواست کمک کنند، بریتانیا می تواند سربازان بیشتری به منطقه اعزام کند.

این گزارش می افزاید: بریتانیا نیروی دریایی خود را در منطقه از پیش تقویت کرده و هفت کشتی جنگی در خلیج فارس استقرار داده است. "ناوشکن قدرتمند اچ ام اس ، یکی از جدیدترین و قوی ترین ناوشکن های جنگنده بریتانیا، ژانویه گذشته وارد منطقه شد تا به ناوچه تندروی نوع- 23 اچ ام اس آرگیل ملحق شود.

 

این گزارش همچنین حاکیست، کشتی های مین یاب پمبروک ، کورا ، میدلتون و رمزی درسطح آب های بحرین مستقرند و گویا یک زیردریایی هسته ای نیز درزیر آب های این منطقه کمین کرده است.

این گزارش به نقل از مقامات طرح جنگ بریتانیا می افزاید: گویا یک زیردریایی دیگر، مسلح به سکوی پرتاب موشک های کروز نیز به همراه یک هواپیمای یدک برای حضور و انجام ماموریت به منطقه اعزام خواهد شد.

این گزارش حاکیست: نیروی هوایی سلطنتی  نیزدر نظر دارد، به منظور تقویت هلیکوپترها و حمایت از خدمه هواپیماهای حمل و نقل خود، که در حال حاضر در قطر، عمان، بحرین و امارات متحده عربی مستقر هستند، جت های جنگنده گردباد و تورنادو را به این منطقه اعزام کند.



بنابراین گزارش، حملات هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران به عنوان "محتمل ترین رویداد" در نظر گرفته شده که می تواند تعارض ها را تشدید کند.

همچنین از وزیر امنیت انگلیس، آدمیرال لرد آلن وِست نقل شده که گفته: مدت هاست برنامه هائی برای مواجه با ایران و حفاظت از تنگه هرمز در دست بررسی است "این کاملا صحیح است که آنها باید مساله را از زیر گرد و غبار ابهام بیرون بکشند و تمام جوانب کار را با دقت بررسی کنند و برای حل و فصل آن چاره جوئی کنند."

سخنگوی سفارت بریتانیا در بحرین گفته که نقشه عملیات احتمالی برای مواجه با هر سناریوی ممکن برای تمام نقاط جهان پیش بینی و طراحی شده است.

وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و رئیس ستاد دفاع ؛ همگی در گفتگو با GDN (دیلی نیوز خلیج فارس) گفته اند که "همه گزینه ها را باید روی میز نگه داشت".

"وزارت دفاع برای سناریوهای احتمالی مختلف و مواجه با هر نوع مسأله ای در سراسر جهان، عملیات احتیاطی را طراحی کرده است. بریتانیا همچنان به همکاری با کشورهای دیگر برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک در باره ایران ادامه می دهد .

"همانطور که پیش از این هم گفته شده ، ما می خواهیم از طریق مذاکره به یک راه حل دیپلماتیک برسیم و راه حل نظامی برای ما ارجح نیست."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها