کد خبر: ۴۲۷۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

"حافظ الهی ظهیر" رهبر "جمعیت اهل حدیث" پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهور، این واقعه را توطئه طراحی شده‌ای بر ضد مسلمانان دانست.

وی گفت: سربازان آمریکایی این نوع اقدامات را از زندان "گوآنتانامو" آغاز کردند و حالا در افغانستان نیز به این کارها ادامه می‌دهند.

ظهیر افزود: این واقعه را نمی‌توان یک اتفاق نامید چون هر بار که چنین وقایعی رخ می‌دهد آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند که این یک حادثه غیرعمدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه همیشه در جهان مسلمانان مسئول عملیات‌های تروریستی معرفی می‌شوند تأکید کرد: اما مسئله مهم این است که انجام چنین اقداماتی باعث افزایش خشم مسلمانان خواهد شد.

رهبر جمعیت اهل حدیث پاکستان از رهبران جامعه اسلامی خواست تا راهکار مشترکی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده اتخاذ کنند.

ظهیر خاطر نشان کرد: زمانی که کاریکاتورهای موهنی در روزنامه‌های دانمارکی به چاپ رسید، جهان عرب محصولات این کشورها را تحریم کرد و من معتقدم که ما این بار نیز باید چنین موضعی اتخاذ کنیم.

وی از کشورهای اسلامی خواست تا با اتخاذ مواضع و سیاست‌های جدی در قبال این نوع حوادث کارآیی "سازمان کنفرانس اسلامی" را به رخ جهانیان بکشند.

ظهیر گفت: ما به همین مناسبت روز جمعه راهپیمایی اعتراض‌آمیزی در پاکستان برگزار می‌کنیم و دولت پاکستان نیز باید مراتب اعتراض خود را به دولت آمریکا ابلاغ کند.

به دنبال هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه بگرام از روز سه شنبه گذشته تظاهرات گسنرده ای در بسیاری از ولایت‌های این کشور در محکومیت این اقدام آغاز شده است.

بیش از 10 ولایت افغانستان صحنه تظاهرات گسترده مردمی علیه نظامیان آمریکایی بوده همچنین در برخی از ولایت‌ها پایگاه‌های نظامیان خرجی هدف حمله تظاهرات کنندگان قرار گرفته است.

در پاکستان نیز مردم این کشور بنا به دعوت برخی گروه‌های مذهبی به خیابان‌ها آمده و علیه این اقدام توهین‌آمیز نظامیان آمریکایی شعار سردادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها