کد خبر: ۴۲۶۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا دوباره حساس شد/

11 روز دیگر سرنوشت تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال ایران برای یک دوره چهار ساله مشخص خواهد شد؛ اعضای مجمع فدراسیون فوتبال پس از گذشت 50 ماه از آخرین مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال پانزدهم اسفندماه یک بار دیگر در این نشست حضور پیدا خواهند کرد تا درباره سرنوشت تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال تصمیم گیری کنند.


به گزارش رجانیوز، بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، مجمع انتخاباتی روز دوشنبه پانزدهم اسفندماه ساعت 9 صبح در سالن سرپوشیده آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد تا اعضای مجمع فدراسیون فوتبال پس از شنیدن گزارش دبیرکل فدراسیون و گزارش مالی بارزسان  فدراسیون، نسبت به انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای دوره جدید اقدام کنند.

هر چند هنوز کمیته بررسی وضعیت تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال نتیجه تحقیقات خود را اعلام نکرده است اما به احتمال زیاد از میان پنج نامزد داوطب برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تنها سه گزینه برای رقابت مجوز شرکت در انتخابات را به دست آورند.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته علی کفاشیان،عزیزالله محمدی و محمد حسین قریب به عنوان کاندیداهای پست ریاست فدراسیون فوتبال روز دوشنبه پانزدهم اسفندماه برای کسب کرسی ریاست فدراسیون فوتبال با هم به رقابت خواهند پرداخت تا یک نفر از میان این سه نفر به مدت چهار سال به صندلی داغ ریاست فدراسیون فوتبال تکیه زند.

با وجود این که سه گزینه اصلی ریاست فدراسیون فوتبال هنوز به صورت علنی فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز نکردند اما با بازخوانی تحرکات آنها رایزنی گسترده آنها با اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را مشاهده می‌کنیم اما این سه نفر با وجود این اتفاق ترجیح می‌دهند در برابر افکارعمومی همچنان با چراغ خاموش حرکت کنند تا اگر پانزدهم اسفندماه صاحب برتری نشدند به عنوان یک چهره شکست خورده مورد توجه قرار نگیرند.

مسائل مرتبط با انتخابات فدراسیون فوتبال و حاشيه‌هاي آن به‎دلیل حساسیت‌های متعدد در کانون توجه رسانه‌های گروهی قرار گرفت، شائبه دخالت دستگاه ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال و حمایت مدیران ارشد دولتی در وزارت ورزش از یکی از گزینه‌های داوطلب ریاست فدراسیون فوتبال بیشترین حجم این اخبار را به خود اختصاص داد. به همین دلیل مراجع بین المللی نسبت به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران حساسیت‌ نشان دادند و تصمیم گرفتند با اعزام یک ناظر بین المللی اتفاقات انتخابات فدراسیون فوتبال را زیر نظر بگیرند.

بر اساس اعلام مسوولان فدراسیون فوتبال "مون" که پیش از این دبیرکل فدراسیون فوتبال آسیا بوده است و در حال حاضر، یکی از اعضای کمیته روابط بین الملل کنفدراسیون فوتبال آسیا به شمار می‌رود، به عنوان نماینده ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا، انتخابات فدراسیون فوتبال ایران را زیر نظر خواهد گرفت تا فضای حاکم بر این انتخابات را به مراجع بین المللی گزارش کنند.

گفته می شود اعزام دوباره ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران، برای کنترل سلامت انتخابات و پیش‎گیری از احتمال دخالت است، با این حال ایران تنها کشور آسیایی نیست که در سال‌های گذشته، انتخابات فدراسیون فوتبالش، ناظران خارجی داشته است. حضور ناظر بین المللی در تهران اتفاق ایده آلی نیست اما با وجود حساسیت‌های مراجع بین المللی نسبت به سلامت برگزاری انتخابات حضور این ناطر بین المللی خارج از عرف نیست.

اما شايد اگر مسوولان وزارت ورزش و جوانان کمی هوشمندانه عمل می‌کردند و بی طرفی واقعی خود را در جریان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به اثبات می‌رساندند، ناظر بین المللی به تهران اعزام نمی‌شد اما حالا با حضور این ناظر اهل کره شمالی باید فضا به گونه‌ای باشد که دستاویزی برای تائید شائبه دخالت دستگاه ورزش در جریان انتخابات برای ناظر بین المللی وجود نداشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها