کد خبر: ۴۲۶۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
بانک مرکزی پذیرش ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات به‌عنوان وثیقه و همچنین ضوابط و شرایط افتتاح حساب قرض‌‌الحسنه ویژه را به شبكه بانكی کشور ابلاغ کرد.
شرایط و ضوابط افتتاح حساب قرض‌ الحسنه ویژه از سوی بانك مركزی به شبكه بانكی ابلاغ شد.
 
به گزارش گروه بانک و سرمایه‌گذاری صباایران از پولنیوز، این بانك طی بخشنامه ای به بانك های دولتی غیر دولتی، مؤسسه اعتباری توسعه و شركت دولتی پست بانك اعلام كرد: شورای پول و اعتبار در یك‌هزار و یك‌صد و سی و سومین جلسه مورخ ششم تیر ماه 90 مفاد مواد (2)، (3) و (4) از شرایط و ضوابط افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه (مصوب هفت‌صد و نهمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ سوم شهریورماه 69 را اصلاح كرد: به موجب این بخشنامه حداقل مبلغ سپرده لازم برای افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه 10 میلیون ریال و حداقل مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه قابل اعطاء به هر متقاضی از محل هر حساب قرض‌الحسنه ویژه سه میلیون ریال و مدت بازپرداخت آن حداكثر پنج سال می‌باشد.

همچنین بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هر سه سال یك‌بار براساس رشد شاخص كل بهای كالا و خدمات مصرفی و سایر شاخص‌ها، نسبت به اصلاح ارقام ذكر شده اقدام نماید.

شایان ذكر است متن تنقیح شده و نهایی شرایط و ضوابط افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه با اصلاحات انجام شده بر اساس مصوبه صدر الاشاره شورای پول و اعتبار در پایگاه اطلاع رسانی بانك مركزی به نشانی www.cbi.ir قابل دسترس است.

پذیرش ضمانت نامه های صندوق ضمانت صادرات به عنوان وثیقه
براساس دیگر ابلاغ بانك مركزی به شبكه بانكی كشور ازاین پس ضمانت نامه های اعتباری صادره صندوق ضمانت صادرات به عنوان وثیقه صدور ضمانت‌نامه بانكی پذیرفته می شود. 
   
 
این بانك در بخشنامه‌ای به بانك‌های دولتی، غیردولتی، شركت دولتی پست ‌بانك و مؤسسه اعتباری توسعه اعلام كرد: به استناد تبصره 2 ماده 2 آیین نامه صدور ضمانت نامه ها و ظهر نویسی، ضمانت‌نامه‌های اعتباری (ارزی ـ ریالی) صادره توسط صندوق ضمانت صادرات ایران'، به عنوان وثیقه صدور ضمانت‌نامه بانكی مورد قبول خواهد بود.

براساس این گزارش ، متن تنقیح شده و نهایی آیین نامه ابلاغی در پایگاه اطلاع‌رسانی بانك مركزی به نشانی www.cbi.ir بخش نظارت بانكی قابل دسترس است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها