کد خبر: ۴۲۴۰۹
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
در حاشیه ممنوع الورود بودن برانکو به ایران؛
به نظر می رسد صف آرایی اتفاقی الاتفاق برابر استقلال باعث شد تا دوباره مسئولان فدراسیون و عوامل مالیاتی دست به کار شوند تا برای رضای خدا هم که شد حق فوتبال را از آقای زیاده خواه که در دوران حضورش در ایران کم پول مفت به جیب نزده را از وی بگیرند.
مشرق؛ از قرار معلوم بحث دستگیری و ممنوع الورود بودن برانکو درست از زمانی روی زبانها افتاد که مشخص شد وی به دلیل پرداخت نکردن مالیات 550 میلیونی روی نیمکت الاتفاق در آزادی نخواهد نشست.

در اینجا این سوال مطرح می شود که چرا تا زمانی که الاتفاق حریف  استقلال نشده بود هیچ صحبتی مبنی بر اختلاس مالیاتی برانکو در میا ن نمی آمد . پس باید اتفاق  صف آرایی الاتفاق در مقابل استقلال را به فال نیک بگیریم و امیدوار باشیم که فدراسیون به این بهانه هم که شده پیگیر باز پس گیری مطالبات خود از آدمهای زیاده خواهی چون برانکو باشد.شاید گذشت زمان جزئیات جدیدی از دیگر پرونده های اینچنینی در فدراسیون فوتبال را رو کند.

گویا حتی اگرخود برانکو بدون توجه به این مسئله راهی ایران می شد کسی از مسئولان یادش نمی آمد که ایشان بدهی مالیاتی دارد و باید پرداخت کند.با این اوصاف به نظر می رسد صف آرایی اتفاقی الاتفاق برابر استقلال باعث شد تا دوباره مسئولان فدراسیون و عوامل مالیاتی دست به کار شوند تا برای رضای خدا هم که شد حق فوتبال را از آقای زیاده خواه که در دوران حضورش در ایران کم پول مفت به جیب نزده را از وی بگیرند.

از سوی دیگر یادمان نرفته که افراد امسال وی با کوچکترین کوتاهی در قبال پرداخت شدن پاداش  خود سریعا برای رسیدن به مطالباتشان به فیفا شکایت می کنند .

در همین چند قدمی ما که میلیونها هموطن با پرداخت عوارض و مالیات به گسترش عدالت در جامعه کمک می کنند وآقای ویچ  مدت 5 سال است که براحتی میلیونها تومان پول را بالا کشیده و به دلیل پیگیری نکردن مسولین امر در حال ادامه اخاذی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است.گرچه ایشان تمام اعتبار مربیگری خود را مدیون حضور روی نیمکت تیم ایران در جام جهانی است اما هیچ علاقه برای پرداخت مالیات پول هنگفتی که از فدراسیون گرفته نیست.



 در زیر نگاهی به کلید خوردن دوباره پرونده  آقای ویچ فراری داریم:

رئیس فدراسیون فوتبال که تازه از خواب غفلت بیدار شده با اشاره به مشكلات مالياتي برانكو ايوانكوويچ سرمربي سابق تيم ملي ايران كه بالغ بر 550 ميليون تومان است، گفت: بر اساس برنامه‌ريزي كه انجام داده‌ايم قصد داريم تا چند روز آينده از طريق پليس بين‌الملل پيگير مالياتي باشيم كه اين سرمربي به دولت ايران بدهكار است.

كفاشيان افزود: او بايد مبلغي را بابت پولي كه از فدراسيون فوتبال ايران گرفته به عنوان ماليات پرداخت مي‌كرد اما اين كار را انجام نداده و اين رقم با جريمه‌اي كه حساب شده به پول بزرگي تبديل شده است. بنابراين براي احقاق حق‌مان از طريق اينترپل اين قضيه را دنبال خواهيم كرد. البته براي اين مساله با فيفا هم گفت‌وگوهايي را انجام داديم كه فيفا اعلام كرد نمي‌تواند در مسائل مالياتي دخالت كند.

وي افزود: ما از زماني كه در فدراسيون فوتبال مستقر شده‌ايم هر زمان كه با مربي‌اي قرارداد بسته‌ايم ابتدا پول مالياتش را كم و پرداخت كرده‌ايم و درباره كارلوس كي‌روش هم همين اتفاق افتاده است. اما برانكو مالياتش را پرداخت نكرده و به همين خاطر ما پيگير موضوع خواهيم بود.

برانکو که پس از جدایی از تیم ملی به دلیل رفتار ناشیانه داریوش مصطفوی دبیروقت فدراسیون علیه فدراسیون فوتبال شکایتنامه ای را به فیفا فرستاد تا طبق قرارداد پاداشش را از صعود تیم ملی به جام جهانی دریافت کند. برانکو که طبق قرارداد شکایت کرده بود حرف خود را به کرسی نشاند و در حال حاضر فدراسیون تنها امیدوار به یک مرجع فرافیفایی برای تغییر رای است.

اما در این احوال خبری منتشر شده که برانکو در دوران مربیگری در ایران مالیات خود را پرداخت نکرده و ورود وی به ایران با مشکلاتی همراه خواهد بود که البته این خبر در صورت وقوع تلافی ای بر شکایت اوست. در این زمینه با رضاچلنگر مترجم برانکو تماس گرفتیم اما او از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد و گفت در زمان عقد قرارداد برانکو حضورنداشته و اطلاعی در این باره ندارد.

نکته مهم این است که تا قبل از علی دایی موضوع مالیات مربیان ملی هرگز مطرح نبود اما دایی و قطبی در حال حاضر هردو مشکلاتی در این زمینه دارند که البته موضوع قطبی به دوران حضورش در پرسپولیس مربوط می شود.اتفاقی که باعث می شود او حالاحالاها به ایران نیاید.

پرونده مالي برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 2006 آلمان يكي از ضعف‌هاي مديريت فوتبال كشورمان بوده كه البته بر سر مقصر اصلي آن بين اين فدراسيون و فدراسيون دوره قبل مناقشه است؛ هرچند سرپرستان فدراسيون در دوران تعليق با شكايت از برانكو بخاطر عدم بازگشتش به ايران پس از جام جهاني 2006 و نيز پرداخت نكردن ماليات قراردادش، باعث پيگيري جدي‌تر برانكو براي دريافت طلب نامعلوم 570 هزار دلاري از فوتبال ايران شد كه خود ماجراي ديگري دارد!

فدراسيون فعلي خود را وارث اين پرونده با تمامي ابهاماتش مي‌داند و فدراسيون پيشين كه محمد دادگان رياست آن را برعهده داشت معتقد است پرونده مالي اين مربي كروات در همان زمان بسته شده بود و مسوولان بعدي بي‌جهت موضوع را باز كردند تا كار به شكايت برانكو از فدراسيون ايران برسد.

** اما ماجراي ماليات قرارداد برانكو چيست؟

موضوع ماليات قرارداد ايوانكوويچ بحث جديدي بود كه با ارسال نامه اداره ماليات به فدراسيون مبني بر عدم پرداخت ماليات قرارداد برانكو، بوجود آمد. با توجه به اينكه در قرارداد برانكو قيد نشده كه او يا فدراسيون وظيفه پرداخت ماليات را دارند، به طور طبيعي طرف قرارداد كه مربي كروات است بايد عمده ماليات بجاي مانده از اين قرارداد را پرداخت كند. برانكو تا پايان سال مالياتي پايان قراردادش (آخر سال 1385)، مي‌بايست مالياتش را مي‌داد اما وقتي به قرارداد خود با فدراسيون ايران در آلمان! خاتمه داد، هرگز به تهران برنگشت.

در  نهایت در حالی که اعضای تیم الاتفاق عربستان حریف استقلال در مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا وارد ایران شدند از حضور برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم الاتفاق در فرودگاه خبری نبود.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 آلمان همراه تیم خود به ایران نیامد و در بازی مقابل استقلال غایب بزرگ تیم عربستانی روی نیمکت بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها