به گزارش پایگاه 598، حجتالاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی «بررسی سند 2030» که عصر امروز(دوشنبه 22 خرداد ماه) در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه حرکت بر اساس گفتمان انقلاب باعث پیشرفت و ترقی این نظام بوده است، بیان داشت: هر گاه از این گفتمان فاصله گرفتیم یا زاویه پیدا کردیم، عرصه را واگذار کردیم و باختیم.
وی با بیان اینکه در عمر 38 ساله انقلاب، کشورهای مختلفی از گفتمان انقلاب اسلامی الگو گرفتهاند، افزود: کشورهایی که با مدلهای آنها بازی نکردند، به طور مثال قبل از ملحق شدن به سازمان تجارت جهانی، جایگاهی برای خود داشتند، با ورود به این سازمان آن جایگاه قبلی که گستردهتر و مستحکمتر بود را از دست دادند، چون بر اساس مدل آنها جلو رفتند و دیگر نتوانستند از ظرفیتهای خود بهره ببرند.
حجتالاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه در آموزشو پرورش هم این موضوع صدق میکند، ابراز داشت: آنچه یونسکو به عنوان قانون حاکم در 2030 برای کشورهای هدف مطرح میکند، الزماتی را ایجاد میکند که با گفتمان انقلاب اسلامی و دینی ما همخوانی ندارد.
وی با بیان اینکه تصویب سند آموزش 2030 همانند دیگر قراردادهای دولت مانند قضیه برجام، پیوستن به سازمان تجارت جهانی، گروه ویژه اقدام مالی(پولشویی FATF) است، ادامه داد: طبق متن سند 2030 اگر کودکی بخواهد رشد خوبی در مراکز آموزش داشته باشد، تا قبل از سن آموزش باید زبان مادریاش را یاد بگیرد، این سخن بسیار قشنگی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما بر این اساس آموزش قرآن را ممنوع میشود و به تبع آن آموزش روانخوانی و حفظ قرآن در مراکز پیش دبستانی و دبستانها تا سال سوم ابتدایی ممنوع میشود که این امر یکی از جنایات سند 2030 یونسکو تلقی میشود.
وی با بیان اینکه اگر در همین مراکز پیشدبستانی زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس شود، خردهای نمیگیرند، گفت: سند 2030 سراسر مبهم، چند پهلو و غیرشفاف در مسائل مختلف است، اینکه با قید تحفظ ادعا دارند خودشان را از این قضا مصون داشتهاند، نتیجه قطعاً قابل قبول نخواهد بود.
حجتالاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش ابلاغ شده است، بیان داشت: رهبر انقلاب به عنوان پرچمدار نگرانی خودشان را اعلام کردند، علیرغم اینکه در کشوری اسلامی زندگی میکنیم؛ اما دولت این سند را پذیرفته است و حال طبق این سند ایران باید از ادبیات گفتمانی و دینی خود دست بردارد و خود را در برابر ادبیات گفتمانی غربی تسلیم کند.