کد خبر: ۴۲۲۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی سه‌شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: تلاش ما این است که با بررسی و کارشناسی تاثیرگذاری این طرح و نقاط قوت و ضعف آنان به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسیم و مصوبه‎ای کارآمد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 185 هزار دانش‎آموز در استان داریم، افزود: تعطیلی روز پنجشنبه مدارس استان مزایای زیادی برای دانش‎آموزان دارد که بازیابی آموزشی یکی از مزایای مهم آن به شمار می‎رود.

رضایی با اشاره مصوبه توسعه مدارس خاص علاوه بر مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان ادامه داد: با توجه به تاکید و توجه استاندار بوشهر، مصوب شده است مدارس شاهد استان از 14 مدرسه حداقل به 34 مدرسه افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: همچنین با توجه به تصویب ایجاد شش دبیرستان استعدادهای درخشان در سطح استان، در هر کدام از شهرستان‎های کنگان، گناوه و دشتی ایجاد یک دبیرستان دخترانه و یک دبیرستان پسرانه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در این نشست گفت: اصل طرح لزوم تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه برای بازیابی دانش‎آموزان خوب است اما شیوه اجرا آنگونه که باید مطلوب نبوده است.

حسن تاجیک افزود: در این طرح به دنبال اضافه کردن ساعت‎های تحصیل در طول هفته نبودیم اما در بسیاری از مدارس این امر در حال انجام است که به آموزش دانش‎آموزان آسیب وارد می‎کند.

وی ادامه داد: این تعطیلی هم برای دانش‎آموزان و هم برای والدین لازم است اما در این طرح بیشترین آسیب را خانواده‎ها به دانش‎آموزان وارد می‎کنند چون اکثر آنان به دلیل شاغل بودن در تعطیلی روز پنجشنبه در کنار فرزندانشان نیستند.

تاجیک اظهار داشت: تعطیلی روز پنجشنبه برای کارکنان دولت به اجرای مطلوب تعطیلی این روز برای دانش‎آموزان بسیار کمک می‎کند و امیدواریم مسئولان در این زمینه چاره‎ای بیندیشند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر یادآور شد: ساعت‎های آموزشی اضافی مدارس خاص باید کارشناسی شود و باید ببینیم آیا این امر لازم است، چرا که ممکن است علاوه بر آسیب‎های آموزشی، به پرورش و روح و روان دانش‌آموزان نیز صدمه می‎زند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها