کد خبر: ۴۲۲۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام علی قابل امروز در نشست توجیهی ستاد انتخابات استان قزوین با داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از 81 نفر داوطلب نمایندگی مجلس در استان قزوین، صلاحیت 48 تأیید شده و لیست نهایی روز پنجشنبه توسط فرمانداری اعلام می‌شود.

وی افزود: در قزوین، 81 نفر داوطلب داشتیم که از این تعداد، در شهر قزوین، 30 نفر تأیید صلاحیت، پنج نفر رد صلاحیت، هفت نفر عدم احراز و هفت نفر نیز انصراف داده‌اند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین ادامه داد: در حوزه بویین‌زهرا، هفت نفر تأیید صلاحیت شدند، چهار نفر رد صلاحیت، یک نفر عدم احراز و سه نفر هم انصراف دادند.

قابل پیرامون کاندیداهای حوزه انتخابی تاکستان، عنوان کرد: در تاکستان، 11 نفر تأیید صلاحیت، یک نفر رد صلاحیت، دو نفر عدم احراز شده و سه نفر هم انصراف داده‌اند.

وی تأکید کرد: خداوند انسان را موجودی انتخاب‌گر آفریده است و اصل قانون‌گذاری برای خداست ولی در جوامع غربی، همه قوانین را مردم تصویب می‌کنند که در جامعه اسلامی این‌چنین نیست و شورای نگهبان نیز وظیفه نظارت بر این قوانین را دارد تا با شرع در تضاد نباشد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که می‌فرمایند انتخابات هدیه اسلام به ملت است، تأکید کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چنین انتخاباتی وجود نداشت و باید قدر این نعمت را دانست، باید مقررات را رعایت کرد تا نخبگان و برگزیدگان مردم، راه‌های رسیدن به یک جامعه مطلوب را تدوین کنند و در اختیار بگذارند.

 

* انتخابات یک جشن ملی است

قابل انتخابات را یک جشن ملی بر شمرده و تصریح کرد: دشمنان از پنج محور این جشن ملی را مورد تهاجم قرار داده‌اند که باید در برابر این تهاجم، همه کمک کنیم تا جشن ملی را که هدیه اسلام و شهداست، سالم و با عزت برای جامعه باقی بماند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این پنج محور این است که دشمن می‌خواهد چالش امنیتی برای کشور ایجاد کند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از محورهای حمله دشمن، هدف گرفتن سلامت انتخابات است که می‌خواهد با تبلیغات و یا وارد کردن عناصر نفوذی این ذهنیت را در بین مردم ایجاد کند که انتخابات سالم انجام نشده است.

قابل، سومین محور تهاجم دشمن را بداخلاقی در میان کاندیداها در هنگام رقابت عنوان کرد و افزود: ایده دشمن این است که به جای اعتراض در یک شهر، فتنه و آشوب را مانند فتنه 88 در 150 شهر انجام دهد که باید مراقب این تهدید دشمن هم بود.

وی با انتقاد از برخی تخریب‌ها توسط بعضی کاندیداها، تشریح کرد: التزام عملی به اسلام شرط اول یک کاندیدا است و باید در تمام ابعاد آن را رعایت کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته تا حضور حداکثری را به مشارکت حداقلی تقلیل دهد.

 

* مجلس باید ولایی باشد

قابل با اشاره به بیداری اسلامی گفت: قاعدتا باید مجلس، مجلس انقلاب اسلامی دنیای اسلامی باشد و طرح و نقشه‌اش برای بیش از 70 میلیون نفر در نظر گرفته شود و مجلسی ولایی با حضور نمایندگان ولایی را تشکیل دهند.

وی با انتقاد از برخی کاندیداها که خود را پیروز درز رقابت‌ها می‌دانند، بیان کرد: نظرسنجی‌هایی که برخی کاندیداها از آن صحبت می‌کنند، نظر سازی است و نباید کسی خود را از الان پیروز میدان بداند وگرنه آن کلاهی که مقام معظم رهبری فرمودند بر سرشان می‌رود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان مطالبی پیرامون امنیت انتخابات گفت: تنها برای تعرفه‌های رأی، 12 حرکت محافظتی و امنیتی وجود دارد و در کنار هر صندوق نیز، چهار نفر ناظر، پنج تا هفت نفر عوامل اجرایی، یک نفر بازرس، یک نفر نماینده فرماندار و یک نفر مأمور نیروی انتظامی حضور دارند که این انجام هرگونه خطا را از بین می‌برد و کسی نمی‌تواند ادعای تقلب بکند.

 

* کاندیداها در مسیر دشمن حرکت نکنند

قابل خاطرنشان کرد: کاندیداها باید به گونه‌ای عمل کنند که در مسیر دشمن گام بر نداشته و الگوی دیگران باشند.

وی عنوان کرد: نمایندگان کاندیداها نیز می‌توانند با رعایت شئونات اسلامی مطابق قانون در کنار صندوق‌های رأی از هر دو حوزه در یکی حضور داشته باشند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین در پایان تأکید کرد: کسی نباید وعده دروغ به مردم بدهد و وعده‌های کاندیدا باید در چارچوب نظام اسلامی باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها