کد خبر: ۴۱۸۲۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۵     ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

سيف الوشلي دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: اعتراضهای مردم یمن در واقع مقابله یک ملت انقلابي با توطئه هاي عربستان و آمريكا است و ملت انتخابات روز سه شنبه را به رسميت نمي شناسد و آن را بيهوده و غيرقانوني مي داند در حالي كه رسانه ها با انتشار اخبار كذب مدعي هستند كه ملت چنين انتخاباتي را قبول دارد.
 
الوشلي با بیان اینکه يمن هم اكنون صحنه تقابل ملت با توطئه هاي آمريكا و عربستان است تصريح كرد:  طرح شوراي همكاري خليج فارس و انتخاباتي كه در اين طرح پيش بيني شده است ، يكي از اين توطئه ها براي از بين بردن انقلاب است.
  
وي گفت: انتخابات روز سه شنبه هيچ پشتوانه انقلابي ، مردمي و قانوني ندارد و ملت يمن اين انتخابات را بيهوده و غيرقانوني مي داند زيرا پيشنهاد آمريكا و عربستان است و مورد قبول ملت نيست.
 
الوشلي افزود: خواست ملت سرانجام تحقق خواهد يافت و هيچ يك از توطئه هاي آمريكا و عربستان و ديگر طرف هاي خارجي در برابر خواست ملت حاضر در صحنه دوام نخواهد آورد.
 
وي خاطرنشان كرد: رسانه ها در حالي اخباري كذب مبني بر موافقت ملت يمن با انتخابات روز سه شنبه منتشر مي كنند كه ملت اين انتخابات را تحريم كرده است.
      
دبير كل حزب دموكراتيك يمن گفت: انتخابات خطرناك ترين بخش طرح شوراي همكاري خليج فارس است زيرا يمن با برگزاري انتخابات وارد مرحله درگيري و حتي جنگ داخلي احتمالي خواهد شد.

وي افزود: برگزاري انتخابات رياست جمهوري باعث دو دستگي در يمن شده است دسته اول ملت يمن است كه با اين انتخابات مخالفت مي كند و دسته دوم نيز گروه هاي سياسي وابسته به رژيم حاكم است كه همدست رژيم در ارتكاب جرايم و جنايت عليه مردم است.
 
الوشلي اظهار داشت: انقلابيون از آغاز تاكنون شعار سرنگوني كامل رژيم را سرمي دهند و خواستار بركناري همه مسوولان رژيم هستند زيرا يمن با وجود چنين رژيمي اصلاح نخواهد شد رژيمي كه مسوولانش سابقه اي طولاني در ارتكاب جرايم اقتصادي و جنايات دارند و براي حفظ منافع خود از هيچ كاري رويگردان نيستند .

مردم يمن با انتخابات رياست جمهوري كه فقط داراي يك نامزد است و مطابق طرح شوراي همكاري خليج فارس قرار است روز 21 فوريه جاري (2 اسفند) در اين كشور برگزار شود، مخالفند. 

در همين حال مردم مناطق مختلف يمن با برگزاري تظاهرات گسترده مخالفت خود را با برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين كشور ابراز داشتند.

آنها همچنين اين انتخابات را تلاش آمريكا براي به سرقت بردن انقلاب يمن و خنثي كردن اهداف آن مي دانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها