کد خبر: ۴۱۲۷۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
مهم نیست که چه کسانی سنگ انداختند و چه کسانی خواستند خودشان را به موجی سنجاق کنند که از دل پاک رویا نشات گرفته است. اولین مرحله جراحی روی صورت رویا با موفقیت به اتمام رسیده و همین کافی است تا مراتب تشکرمان را اعلام کنیم؛ از همه کسانی که خالصانه پا پیش گذاشتند و کمک کردند.
می‌گویند بعد از هر سربالایی، لاجرم به سرپائینی می‌رسید اما سربالایی زندگی «رویا» به حدی طولانی شده بود که دختر را در ابتدای سن جوانی از همه چیز محروم کرده بود. سربالایی که با گوشت‌های اضافی بدن دختر شوشتری گره خورده بود و مثل یک مانع بلند و غیر قابل عبور به نظر می‌رسید. اما چه خامیم ما؛ هیچ مانعی بزرگ نیست مخصوصا زمانی که دست حمایت خیل مردمی را در پشت سر داشته باشید که حاضرند به یاری هم بشتابند و دعایشان سلامتی هم نوعشان است.

به گزارش «تابناک»، هنوز زمان زیادی از انتشار خبر دختری که چشم انتظار جراحی است تا بتواند جامعه برگردد نگذشته که حالا برخی از مسئولین برای افتخار این کار سر و دست می‌شکنند. دختر شوشتری که سالهاست به همراه مادرش ساکن اهواز است و سختی بیماری مجبورش کرده که ترک تحصیل کند و در اتاق محقرشان شبانه روز‌ها را بشمرد تا به سن ۱۸ سالگی برسد و آمادگی عمل جراحی پیدا کند.

دختری که شاید تنها کسانی قادر به فهمیدن شرایطش هستند که مدتی را با دست و پای شکسته گوشه خانه نشسته باشند؛ اما نه! درد رویا بسیار بزرگ‌تر از این حرفهاست.

وقتی سعی کردیم که گوشه‌ای از دردهای این نوجوان هم وطن را به گوش مسئولان برسانیم، خیلی به عواقب امر آگاهی نداشتیم اما ظاهرا خواست خدا بر آن بود که همه‌مان آزمایش شویم؛ اینجا بود که سیل پیامهای مثبت مردمی غافلگیرمان کرد، تا جاییکه به فاصله چند ساعت، خبرهای خوشی را به گزارش افزودیم.

مدیران بیمارستان لقمان حکیم تهران برای عمل جراحی اعلام آمادگی کردند و دکتر امیدوار رضایی، سرپرست تیم جراحی تعیین شده برای درمان رویا اعلام کرد که هیچ هزینه از بابت درمان رویا دریافت نخواهد شد. خبر خوشی که البته شروعی بود برای موج بزرگ انسان دوستانه‌ای که در سراسر کشور به راه افتاد. جاییکه روزنامه‌ها و دیگر سایت‌های خبری هم به میدان آمدند و همه دوست داشتند که کمک کنند.

هر چه کردیم که این موضوع به ورطه کشمکش‌های غیر مسئولانه نیافتد، ظاهرا توفیق زیادی نصیبمان نشد. گویا برخی نمی‌گذارند که هیچ کاری بدون رنگ و بوی سیاست بازی بماند. اینجا بود که برخی از مسئولین استانی سریع خودشان را رساندند و ترسیدند که مبادا از این جریان مردمی جا بمانند. خبر مسرت بخش اولین عمل جراحی رویا چه بسا جای گلایه کردن از اشتباهات کوته نظران نباشد اما ناچار از طرح آن هستیم؛ به شما قول داده‌ایم که درمان رویا را پیگیری کنیم و نگذاریم که کسی از جو مثبت بوجود آمده سو استفاده کند و موج سواری کند. موجی که به حمایت از رویا به جریان افتاد و بسیار بزرگ‌تر از سایت‌ها، روزنامه‌ها و سایر رسانه هاست. اینجاست که باید گلایه می‌کردیم اما بهتر دیدیم که فعلا اسمی از ایشان مطرح نکنیم.
این در حالی بود که به موازات اقدام ما، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم دست به کار شدند و خواستار درمان رویا در اهواز شدند. مسئول روابط عمومی این دانشگاه در این باره به خبرنگار تابناک گفت: پیرو انتشار این خبر، به همراه جمعی از مسئولین این دانشگاه به منزل این بیمار سری زدیم و شرایط را برای درمان در اهواز مناسب یافتیم. بهتر دیدیم حالا که مراحل درمان در شهرمان فراهم است، همینجا درمان شود تا رفت و آمد برای خانواده بیمار و رویا راحت‌تر صورت بگیرد.

وی در حالی که شایعات اعمال نفوذ مسئولان استانی برای درمان رویا در استان را رد کرد افزود: با توجه به مشخص نبودن عواقب بعدی این عمل جراحی که راحت هم به نظر نمی‌رسید، قصد نداشتیم که ورودمان به پروسه درمان این دختر رسانه‌ای شود. مسئولان دانشگاه نیز از رسانه‌ای شدن این موضوع واهمه داشتند اما گویا حالا عده‌ای سعی دارند که خود را در جریان مداخله دهند که ما این کار را کردیم که جا دارد این سخنان را تکذیب کنیم.

نجفی گفت: روز گذشته و طی یک عمل جراحی چند ساعته در بیمارستان طالقانی اهواز، مرحله اول جراحی روی صورت رویا انجام شد و نمونه‌هایی از بافت صورت وی برای آسیب‌شناسی به آزمایشگاه ارسال شد.



رئیس بیمارستان طالقانی و جراح عمل رویا درباره جراحی انجام شده روی صورت رویا به خبرنگار ما گفت: از آنجاییکه صورت و یک دست و کمر و یکی از پاهای این بیمار دچار عارضه است و مراحل درمان وی به جراحی‌های بیشتری نیاز دارد، بعد از مشورت به این نتیجه رسیدیم که به کمک همکارانمان از سراسر کشور -که از فارغ التحصیلان دانشگاه جندی شاپور هستند- مراحل درمان را با جراحی صورت بیمار آغاز کنیم که مشکلات بیشتری برای وی ایجاد کرده و البته نیاز به مراحل دیگری هم دارد.

دکتر گلبهار افزود: بدین ترتیب تصمیم گرفتیم که ابتدا صورت بیمار را مورد جراحی قرار دهیم و طی عملی موفق که تقریبا چهار ساعت به طول انجامید، قسمت عمدی‌ای از گوشت اضافه صورت بیمار را برداشتیم و پلک وی را هم ترمیم کردیم.

وی در ادامه گفت: البته طبیعت این نوع بیماری به گونه‌ای است که احتمال بازگشت وجود دارد، اما قطعا دیگر به این شدت و به این صورت نخواهد بود. مهم‌ترین هدف ما از این عمل بحث بازگشت رویا به جامعه است چون طی مدت طولانی وی قادر به خروج از منزل نبوده است.

دکتر گلبهار در ادامه گفت: نوع توده تشکیل شده در صورت بیمار، نوروفیبروماتوز (توده عصبی در غلاف رشته‌های عصبی) است که البته بعد از نتیجه آسیب‌شناسی بهتر می‌توانیم در مورد آن نظر بدهیم اما به نظر می‌رسد که توجیهی برای موکول کردن درمان به بعد از سن خاصی وجود نداشته باشد.

وی درباره زمان نوبت بعدی جراحی رویا گفت: به خاطر گذشت زمان و آویزان شدن گونه و فک، به اعصاب صورت آسیب وارد شده است و اکنون عوارض آن مشخص نمی‌شود. فعلا باید منتظر باشیم که ورم و التهاب بخش جراحی شده التیام پیدا کند تا شرایط بهتر ارزیابی شود، اما اکنون کشیدگی چشم و گوش اصلاح شده است.



دکتر بخشایی کیا، عضو تیم جراحی رویا نیز بعد از عمل به خبرنگار «شوشان» گفت: عمل سختی بود، اما با موفقیت انجام شد و قطعا برای اینکه به نتیجه کامل از دید پزشکی برسیم باید ۵ تا ۶ بار دیگر عمل انجام شود، اما فرم این بیماری به گونه‌ای است که احتمال رشد دارد، زیرا بسیاری از این بیماری‌ها حالت بدخیمی دارند.

وی افزود: سختی عمل به این دلیل بود که باید عمل در ناحیه‌ای صورت می‌گرفت که خونروی زیادی داشت و دقت بالایی می‌طلبید. تمام بافت‌های پوست و زیر پوست گرفتار این بیماری شده بودند، هر چند باید مدتی منتظر ماند و عمل‌های دیگری را هم در فاصله‌های زمانی مختلف انجام بدهیم.

این متخصص جراحی پلاستیک در پایان گفت: در زمان عمل روحیه رویا بسیار خوب بود، اما باید سعی کنیم بعد از عمل روحیه او را بازسازی کنیم و حمایتش کنیم.



حالا دیگر رویای مردم ایران حامیان زیادی کسب کرده و تبدیل به سوژه چندباره شبکه استانی شده و چه بسا بزودی به شبکه سراسری هم راه پیدا کند اما آنچه قطعا در این هیاهو اهمیت دارد، درمان دختری است که سالهای زیادی در معرض دید بود و متاسفانه دیده نشد. دختری که رویایش به امید خدا و دعای شما و لطف و مرحمت برخی دلسوزان در حال تحقق است.

دردمند نوجوانی که به نظر می‌رسد سربالایی زندگی‌اش در حال اتمام است و ما هم پیگیر شرایطش خواهیم بود. با ذره بینی به دقت شما مردم نوع دوست و با تشکر فراوان از همه دست اندر کاران این عمل خیر.







نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
سلام با تقدير وتشكر از كليه خدمتگزاران وخسته نباشي ودست مريزاد به تيم پزشكي بابت اين عمل خداپسندانه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
خدا خیر و برکت به شما بدهد بابت این کار
پاسخ
ح-ت ازشاهرود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
باید گفت دست مریزاد به تخسس واراده وپیشرفت علم پزشکان ایرانی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها