کد خبر: ۴۱۲۳۹
زمان انتشار: ۰۰:۲۵     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ها، خبرگزاريها به دنبال القاي آن هستند که اکنون توپ در زمين ايران است و در صورت موفقيت بازرسي ها وپاسخگويي به ابهامات مي توان به نتايج مذاکرات هسته اي نيز اميدوار بود.

خبرگزاري فرانسه ديروز با بازتاب واکنش هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا به نامه ايران به کاترين اشتون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا، اين نامه را "گام مهم" توصيف کرد.

اين خبرگزاري ديروز در گزارش ديگري به نقل از "كاترين اشتون" نوشت: درخصوص چشم انداز بازگشت ايران به گفتگوهاي هسته اي با پنج به علاوه يک "خوشبين" است.

خبرگزاري رويترز نيز با در پيش گرفتن رويکرد احتياط آميز در خصوص نامه ايران به اشتون به نقل از آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه نوشت: نامه ايران درباره از سرگيري گفتگوهاي هسته اي با قدرت هاي بزرگ مبهم بود با اين حال نشانه هايي از گشايش از سوي ايران در آن مشاهده مي شود.

رويترز در اين باره نوشت : حسن نيت ايران بيستم و بيست و يکم فوريه زماني که هيئت بلندپايه سازمان ملل دومين دور مذاکرات خود را با مسئولان ايراني در تهران برگزار مي کند به بوته آزمايش گذاشته خواهد شد.

خبرگزاري فرانسه نيز امروز با بيان اينکه  امريکا و اتحاديه اروپا با احتياط از نامه 14 فوريه ايران مبني بر اعلام آمادگي براي از سرگيري مذاکرات با پنج به علاوه يک در زودترين زمان ممکن استقبال کرده اند، دومين مرحله از بازديد بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از تأسيسات هسته اي ايران ظرف مدت يک ماه و در هفته آينده را سكويي براي نشان دادن حسن نيت ايران درباره برنامه هسته اي اش و اجتناب از تحريم ها دانست.

رويترز نيز ديروز به نقل از بان کي مون دبير کل سازمان ملل با ابراز نگراني از پيشرفت هاي هسته اي ايران ، اعلام کرد: من به همه مقامات بلندپايه دولت ايران مي گويم که مسئوليت روي دوش طرف ايراني است تا ثابت کند و جامعه بين المللي را قانع کند که برنامه هسته اي آنها واقعا براي اهداف صلح آميز است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها