کد خبر: ۴۱۱۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
مسئولان ترکیه یکی از دلایل گرایش به اسلام در این کشور در میان گردشگران و ساکنان غیر مسلمان ترکیه ای را صدای اذان می دانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، خارجی هایی که برای کار و یا گردشگری و همچنین غیر مسلمانان مقیم ترکیه صدای اذان را پنج بار در روز می شنوند و از آن تاثیر می گیرند؛ طنین انداز شدن صدای اذان در قلب ها و دلهای آنها نفوذ می کند و به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از غیر مسلمانان که بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند، در شهرهای مختلف ترکیه به دین مبین اسلام می گروند.

براساس اطلاعات منتشرشده از ریاست امور دینی ترکیه، 634 نفر طی یکسال گذشته به اسلام گرویدند که از این تعداد 467 نفر آنها زنان بودند. میانگین سن گرویدگان به اسلام بین 30 تا 35 بوده است. تابعیت های این افراد "آلمانی"، "مولداوی"،"هلند"، "فرانسه"، "چین"، "برزیل"، "آمریکا"، "رومانی" و "استونی" بوده است.

بنابر گزارش الوسط، علی مراشلیگیل، مفتی شهر قیصری ترکیه دراین باره می گوید: صدای اذان اولین چیزی است که بر بیشتر گرویدگان به اسلام تاثیر گذاشته است. آنها پس از شنیدن اذان به دنبال جمع آوری اطلاعات درباره دین اسلام بوده اند به همین دلیل با ائمه جماعات ملاقات و درباره اسلام بحث و تفحص کردند.

مراشلیگیل ادامه داد: آنها سپس برای کسب اطلاعات به قرآن کریم رجوع کردند و از آیات قرآن تاثیر پذیرفتند و به دین اسلام لبیک گفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها