کد خبر: ۴۱۱۶۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
مرتب بودن و نظم داشتن از جمله مهمترین وظایف انسان است که باید همیشه و در همه حال آن را رعایت کنیم و به آن احترام بگذاریم. اما این کار همیشه ساده نیست و راه های خاص خود را دارد.
مشرق، همانطور که مرتب کردن وسایل کار بسیار مهمی است ممکن است تا حدی نیز سخت باشد. گاهی اوقات ممکن است فضا کم باشد یا امکانات موجود نباشد و به سبب آن اتاق شما نظم خود را از دست بدهد.

در اینجا به شما تعدادی کار ساده که می تواند به شما در داشتن خانه ای مرتب کمک کند اشاره می کنیم.

چوب لباسی:

حتما برای شما نیز این اتفاق افتاده است که پس از یک روز سخت کاری به خانه رفته و لباس ها را روی میز یا صندلی اتاق می اندازید. این کار نه تنها باعث خراب شدن لباس بلکه اتاق شما را نیز بسیار بهم ریخته می کند. شما می توانید به راحتی یک چوب لباسی ایستاده و یا از جا لباسی های قابل نصب پشت درها استفاده کنید.

در مکان هایی که فضای کمی در اختیار دارید می توانید از قلاب های کوچک استفاده کنید. این قلاب ها شاید نتوانند تعداد زیادی لباس را نگه دارند اما برای جمع کردن سریع اتاق بسیار مفید هستند.



مناسبتی رفتار کنید:

کمدهای دیواری معمولا برای نگه داری لباس استفاده می شوند و گاهی اوقات به دلایل متفوت بسیار شلوغ می شوند. این بی نظمی ممکن است لباس های شما را خراب کند. برای اینکه کمدی زیبا و مرتب داشته باشید می توانید یک قانون خاص برای آن وضع کنید. برای مثال شما می توانید لباس ها را برحسب مناسبت یا فصول بچینید. این کار باعث می شود تا لباس هایی که بیشتر استفاده می کنید جلوتر و باشند و دسترسی به آن ها راحت تر.



جعبه کفش ها را دور بیاندازید:

همه دوست دارند تا کفش ها را در داخل جعبه های آن قرار دهند تا آسیب کمتری ببینند اما همین جعبه ها می توانند فضای زیادی را اشغال کند. تنها کافی است تا جعه کفش هایی که کمتر از آن ها استفاده می کنید را نگه دارید. با دور انداخت جعبه کفش ها فضای جاکفشی شما افزایش یافته و تعداد کفش بیشتری در آن جا می شود.



کشوها را تقسیم کنید:

یکی از محل هایی که به سختی می توان در آن اشیای کوچک را پیدا کرد کشوها هستند. برای مثال خانم ها از وسایل کوچک زیادی استفاده می کنند اما گاهی مجبورند تا تمام کشو را خالی کنند و سپس در آن یک چیز را پیدا میکنند. برای رفع این مشکب تنها کافی است تا کشوها را تقسیم کنید. می توانید از جعبه های کوچک استفاده کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها