کد خبر: ۴۰۹۶۶
زمان انتشار: ۰۴:۰۵     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
تعدادي از افسران اطلاعاتي تركيه كه در سوريه دستگير شدند اعتراف كردند كه دوره هاي ويژه عمليات تروريستي، بمب گذاري و انفجار را در اسرائيل و زيرنظر افسران موساد آموزش ديده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس، 49 افسر اطلاعاتي بلندپايه تركيه كه در جريان عمليات تروريستي در سوريه دستگير شدند اعتراف كردند كه دوره هاي ويژه عمليات تروريستي و اقدامات خرابكارانه را در تل آويو و توسط موساد آموزش ديده اند.
اين افسران بازداشت شده ترك، با برخي از طرف هاي قطري و عربستاني نيز در ارتباط بوده اند.
در بين افراد دستگير شده، فردي هست كه اطلاعات بسيار محرمانه اي درباره فعاليت موساد در تركيه و سوريه و همچنين ديگر كشورهاي عربي دارد و در اعترافات خود اذعان داشته كه يك تيم قوي كه توسط تيم عمليات ويژه موساد آموزش ديده اند، وارد سوريه شده و هدايت جريان ارتش آزاد سوريه را بر عهده گرفته اند.
وي همچنين در بخش ديگري از اعترافات خود اعلام كرده كه يك تيم ديگري از نيروهاي عمليات ويژه ترور موساد وارد خاك اردن شده و با همكاري سرويس اطلاعاتي اردن، برخي از نيروهاي القاعده ليبي كه وارد اردن شده اند را براي انجام عمليات خرابكارانه و بمب گذاري در خاك سوريه آموزش مي دهند.
روزنامه روسي راشاتودي نيز از فعاليت پنهان نظاميان انگليسي و قطري در شهر حمص و كلك تسليحاتي و نظامي آنها به شورشيان سوري خبر داد.
به نوشته اين روزنامه، در درگيري هاي حمص، نظاميان قطري و انگليسي مسئوليت تحويل تجهيزات و تسليحات نظامي به شورشيان را برعهده دارند و تاكتيك هاي جنگي را نيز در اختيار آنها قرار مي دهند.
راشاتودي افزود، قطر در اقدامات خود در كمك به شورشيان سوري چندان مخفي كاري نمي كند به طوري كه حمايت هاي مالي، تسليحاتي و كمك هاي سياسي خود را در اختيار مخالفان بشار اسد قرار داده است. علاوه بر آن «شيخ حمدبن خليفه آل ثاني» امير قطر نيز در اواسط ماه ژانويه از آمادگي كشورش براي اعزام نيروي نظامي به سوريه خبر داده بود.
راشاتودي به برنامه هاي آمريكا نيز اشاره كرده و نوشت، در اين راه آمريكا و متحدانش در تلاش هستند تا به بهانه كمك به مردم سوريه يك مسير انتقال تجهيزات به سوريه را ايجاد كنند تا از طريق آن به شورشيان كمك كنند در همين رابطه گزارش هاي تائيد نشده نيز حكايت از سفر نيروهاي ويژه غربي به سوريه براي كمك به شورشيان اين كشور دارد.
از سوي ديگر، مجمع عمومي سازمان ملل با اكثريت آرا، قطعنامه اي را براي حمايت از طرح اتحاديه عرب درباره سوريه تصويب كرد و در همين حال فرانسه از پيش نويس قطعنامه جديد عليه دمشق در شوراي امنيت خبر داد.
به گزارش ايسنا، مجمع عمومي سازمان ملل با برگزاري نشستي، پيش نويس قطعنامه اي را كه عربستان سعودي آن را تنظيم كرده بود، با اكثريت 137راي به تصويب رساند كه اين قطعنامه براي حمايت از طرح هاي اخير اتحاديه عرب درباره سوريه تنظيم شده و در آن از بشار اسد، رئيس جمهور اين كشور خواسته شده تا از قدرت كناره گيري كند.چين، روسيه و ايران در كنار كشورهاي ديگري مانند كره شمالي، ونزوئلا، كوبا با اين قطعنامه كه از سوي مصر و ساير كشورهاي عربي ارائه شده و تحت حمايت كشورهاي غربي بود مخالفت كردند.
در اين نشست بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل اظهار كرد: اينكه اين مسئله ظرف 10 روز مطرح شد، نشان دهنده اين است كه سوريه مورد هدف برخي كشورها قرار دارد و اين مسئله اي است كه اعتبار سازمان ملل را زير سؤال مي برد.
    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها