کد خبر: ۴۰۹۳۳
زمان انتشار: ۰۱:۰۷     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايكنا، معارفی، مديركل امور مبلغان و دانش‌آموختگان جامصةالمصطفی(ص) در اختتاميه نمايشگاه دستاوردهای مديريت ارتباطات و بين‌الملل اين مجتمع، با توجه به شكل پيدايش شيعه، ابراز كرد: شيعه با تعداد كمی از ياران و اصحاب پيامبر(ص) به وجود آمد، اما طبق آمار، اكنون، به بركت حقانيتی كه دارد، سی درصد جمعيت مسلمانان را تشكيل می‌دهد.

وی، با اشاره به علل رشد شيعه افزود: در گذشته، مجامع علمی و مذهبی اهل سنت، مذهب شيعه را در نظر نمی‌گرفتند و تنها به مذاهب اربعه اهميت می‌دادند، اما اكنون، مذهب شيعه در كنار مذهب اهل‌سنت نگريسته می‌شود و به آن ارزش خاصی داده می‌شود.

معارفی بيان كرد: به گواه تاريخ، بروز شيعه همراه با ظلم حاكمان بوده است. در هر جايی كه ظلم بيشتری بود، شيعيان و افكار شيعی نيز بيشتر رشد می‌كرد.

مديركل امور مبلغان و دانش‌آموختگان، با اظهار اين كه در متون اسلامی، عدالت شرط هر مسئوليت شرعی است، بيان كرد: مسلمانان در تاريخ می‌ديدند كه حكام آنها شرط عدالت را ندارند، به همين جهت رو به افكار شيعی می‌آوردند كه در مقابل جور حاكمان قد علم می‌كرد.

وی، با اشاره به ديدگاه جرج‌ جرداق مسيحی در مورد تشيع، اضافه كرد: اين شخصيت برجسته مسيحی می‌گويد كه همواره شيعه نگاهی در مقابل جور ظالمان داشته است. در هر قسمتی از تاريخ كه انقلابی به وقوع پيوست، جايگاه اميرالمؤمنين(ع) را می‌توان در آن نگريست.

معارفی، در بخش ديگری از سخنان خود، با اشاره به جايگاه المصطفی(ص) در جهان اسلام معاصر، عنوان كرد: چندی پيش دانشگاه آكسفرود انگليس، الازهر مصر، المدينه عربستان و جامعةالمصطفی(ص) ايران را مراكز تأثيرگذار در جهان اسلام معرفی كردند.

مديركل امور مبلغان و دانش‌آموختگان ابراز كرد: دانشگاه آكسفورد، در چند ماه آينده، همايشی با عنوان «دانشگاه‌های تأثيرگذار جهان اسلام» برگزار می‌كند. اين دانشگاه، در اين رابطه فراخوان مقاله‌ای از سه دانشگاه الازهر، مدينه و المصطفی(ص) با موضوعات دانش‌آموختگان، متون درسی، استادان، كارهای قابل توجه رياست دانشگاه، تاريخ پيدايش دانشگاه، ميزان ارتباط دانش‌آموختگان با دانشگاه و ارتباط دانش‌آموختگان با علما و بزرگان آن كشور، اعلام كرد.

وی با بيان اين كه اخبار جامعةالمصطفی(ص) توسط خبرگزاری‌های بين‌المللی رصد می‌شود، يادآور شد: گردهمايی دانش‌آموختگان كه مدتی پيش به اتمام رسيد، به زبان‌های مختلف در جهان انعكاس پيدا كرد و مورد ارزيابی مجامع علمی ـ مذهبی جهان قرار گرفت.

معارفی، با اشاره به جايگاه ارتباطات در دانشگاه بين‌المللی المصطفی(ص)، عنوان كرد: مديريت ارتباطات و بين‌الملل، پل ارتباط جامعةالمصطفی(ص) در بخش‌های مختلف با دنيای معاصر است.

مديركل امور مبلغان و دانش‌آموختگان، در پايان تأكيد كرد: نمايشگاهی كه از اين مديريت برپا شده است، نمايشگاهی در خور توجه و اندكی از دستاوردهای بزرگ اين مديريت به شمار می‌رود.

يادآور می شود اين برنامه ديروز، 27 بهمن برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها