کد خبر: ۴۰۷۲۸
زمان انتشار: ۰۶:۱۸     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
ميروسلاو بلاژويچ سرمربي كروات مس تنها پس از 5 ماه حضور در اين باشگاه كرماني از سرمربيگري اين تيم كنار گذاشته شد تا ابراهيم قاسمپور جايگزين وي شود. نتايج ضعيف مس در چند هفته اخير و قرار گرفتن اين تيم در جمع فانوس به دستان اصلي ترين دليل بركناري چيرو عنوان شد. اما در پس آمدن و رفتن بلاژويچ به ايران مسائل ديگري نيز وجود داشت كه لزوم توجه به آن مي رود. خبرهاي دريافتي از كرمان حكايت از آن دارد كه بلاژ به واسطه مترجم معروفش به فوتبال ايران بازگشت و بدون شناخت قبلي از مس كرمان هدايت اين تيم ليگ برتري را برعهده گرفت.
سرمربي اسبق تيم ملي ايران كه در روزهاي پاياني مربيگري اش پيوستن به مس را مغتنم شمرده بود از همان نخستين روزهاي حضورش شروع به پياده كردن برنامه هايش كرد. او ابتدا يكي دو فوتباليست مس را كنار گذاشت تا از طريق پسرش بازيكن به كرمان بياورد. جالب اينكه بازيكن خارجي مس كه توسط فرزند بلاژ به ايران آمده بود آنقدر از نظر فني ضعيف بود كه نتوانست در حد و اندازه هاي بازيكن درجه دو ايراني هم ظاهر شود تا اين وسط تنها چند هزار دلار ناقابل به جيب آقازاده بلاژويچ برود!
البته اين پايان اقدامات بلاژ نبود؛ پيرمرد كروات يكي از نزديكان خود را كه گفته مي شود دامادش است با رقمي نزديك به يكصد هزار دلار به عنوان مربي بدنساز وارد تيم كرد تا مس كرمان كه تيم نخست ديار كريمان و مردم فوتبال دوست كرمان است تبديل به تيم خانوادگي آقاي بلاژويچ شود!
وقتي مسئولان مس تنها پس از چند ماه همكاري با بلاژ متوجه ناكارآمدي وي شدند بسياري از اختيارات وي را سلب كردند تا جايي كه در جريان يكي از بازي هاي ليگ بدون اطلاع سرمربي، سرپرست تيم اقدام به تعويض مي كرد.
با تمام اين تفاصيل حالا اين پرسش مطرح مي شود كه به چه علت باشگاه مردمي مس بايد با مربي ناكارآمدي چون بلاژويچ قرارداد امضاء كند؟! مگر باشگاه مس كرمان دولتي نيست و از پول بيت المال ارتزاق نمي كند؛ پس چه دليلي دارد مديران اين باشگاه اجازه بدهند چنين اتفاقاتي رخ دهد و چند هزار دلاري را كه مي شد با آن هزار كار براي جوانان ورزشكار و مشتاق كرماني انجام داد دو دوستي تقديم بيگانه اي چون بلاژ و اقوامش بكنند!
با شرح اتفاقات باشگاه مس كرمان لزوم توجه نهادهاي نظارتي بر باشگاه هاي فوتبال- به خصوص باشگاه هاي دولتي- بيشتر از قبل احساس شد. در پايان بايد اين نكته را هم به مسئولان كارخانه مس يادآور شد كه در ناكامي هاي اخير اين باشگاه نقش مديراني كه باعث و باني حضور مربياني چون بلاژ بودند، بسيار پررنگ است و نبايد از كنار آن بي تفاوت عبور كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
کیوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
من یک کرمانی هستم شما چرا یک طرف قضیه و می بینید این همه تجربه که به تیم منتقل کرد پس چی؟ انصاف داشت باشید این طور هم که می گویید نیست خدای بالای سرتان است.
پاسخ
nader
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
مثل اینکه اقای بلاژوویچ یک زمانی سر مربی تیم ملی ایران بودند چطور ان زمان ایشان خوب بودند و پول بیت المال دور نریخته شده بود لطفا به سوابق ایشان مراجعه کنید{چهارم جهان با کرواسی} بعد اظهار نظر کنید.در ضمن ایشان وقتی مس را تحویل گرفتند اخرین تیم جدول بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها