کد خبر: ۴۰۴۶۲
زمان انتشار: ۰۱:۰۹     ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
يك همكار و تئوري پرداز حزب منحله مشاركت با حضور در مؤسسه آمريكايي وودرو ويلسون، به اين مؤسسه و بنياد هانريش پل درباره انتخابات مجلس ايران مشورت داد.
حسين- ق كه پيش از خروج از ايران با مؤسسه نظرسازي آينده همكاري داشت، در سخنان خود با ابراز نااميدي از اينكه فتنه گران بتوانند به واسطه انتخابات به درون نظام نفوذ كنند و پروژه هميشگي براندازي به اين شيوه را به پيش ببرند گفته است: در جمهوري اسلامي جديد كه در حال تجديد مرز است، ديگر قرار نيست از انتخابات بشود به صورت امكاني براي تغيير دروني رژيم سياسي يا تهديد موقعيت آن استفاده كرد. به همين دليل بايد از رسوخ هر گونه نيروي سياسي به درون مرزهاي رژيم كه مشكوك به تلاش براي تغيير دروني آن است به شدت مقابله كرد.
به گزارش گويا نيوز وي مي افزايد: بدين ترتيب براي نيروهاي اصلاح طلب معنا و كاركرد انتخابات تا اطلاع ثانوي تغيير كرده است. در واقع با غيركاركردي شدن انتخابات براي رسوخ به قلعه حكومت، نيروهاي اصلاح طلب در حال حاضر قادر نيستند به شيوه گذشته و با ابزار انتخابات هدف هاي خود را پيش ببرند.
همكار مؤسسه تعطيل شده آينده كه اكنون در آمريكا اقامت دارد، حذف فتنه گران را عامل كم شدن تلاطم هاي سياسي در آستانه انتخابات توصيف كرده و مي افزايد: چالش و رقابت ميان نيروهاي درون نظام و نيز چالش با جريان انحراف احتمالاً موجب تلاطم هاي محدودي در صحنه سياسي مي شود و براي اصلاح طلبان و ساير مخالفان فرصت هاي محدودي را پديد مي آورد اما اينكه آنان با توجه به فقدان آمادگي و تجهيز سياسي و اجتماعي تا چه اندازه از اين موفقيت بهره خواهند برد كاملاً مشخص نيست. آنچه سرنوشت ساز است، خصلت رويدادي فرصت هاي آينده است و رويدادهايي كه تنها پس از وقوع آشكار مي شود.
وي احتمال عدم تشكيل مجلس در تراز نظام را اندك خوانده و تصريح كرد كه در صورت قدرت گرفتن نيروهاي متمايز به اصلاح طلبان يا جريان انحرافي مي توان چالش هاي ديگري را تا انتخابات رياست جمهوري بعدي حدس زد.
يادآور مي شود مركز وودرو ويلسون يكي از مراكز آمريكايي فعال در حوزه كودتاي مخملي و جنگ نرم است. بنياد هاينريش بل نيز همان بنياد آلماني است كه ميزبان كنفرانس برلين در دوره اصلاحات بود.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
براندازي فعلا مقدور نيست قمر در عقرب است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها