کد خبر: ۴۰۳۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فرهنگی فارس که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر موفق به دیدن چند اثر شدید گفت:‌ من به طور متوسط روزی یک فیلم دیدم؛ یعنی حدود ۱۰ فیلم از فیلم‌های جشنواره فجر را تماشا کردم.

وی درباره این دوره از جشنواره فیلم فجر و آثار حاضر در آن گفت:‌ امسال روند بهتری را در سینماها شاهد هستیم و درباره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارهای ارزشمندی انجام شد.

وزیر ارشاد افزود: جشنواره سی‌ام رونق خوبی داشت و میان اهالی سینما همگرایی ایجاد شد و مشارکت گسترده و استقبال خوب مردم را شاهد بودیم. همچنین نظم مطلوبی در جشنواره وجود داشت که همه به آن اذعان کردند.

وی درباره وجود فیلم‌هایی با موضوع خیانت و ناامیدی نیز گفت:‌ ضعف‌هایی در بعضی فیلم‌ها وجود داشت که مطرح شد؛ خود تهیه‌کنندگان نیز متوجه شدند که در کشور اسلامی باید مراعات بیشتری داشته باشند و اگر به مضامینی وارد می‌شوند که آسیب‌های اجتماعی را بیان می‌کند باید به گونه‌ای پردازش صورت گیرد که در نهایت راهکاری ارائه شود وگرنه صرفا بیان نقاط ضعف چندان مورد نظر مردم نخواهد بود.

حسینی افزود: انشاءالله در اکران عمومی این موارد ضعف نیز برطرف خواهد شد؛ یعنی برخی جملاتی که عنوان می‌شد متناسب با شئون ما نبود اما در مجموع جشنواره امسال کارنامه مثبتی دارد و در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار خوبی را هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی شاهد بودیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم «قلاده‌های طلا» را دیدید و نظر شما درباره آن چیست؟ گفت: کار ارزشمندی است که حوادث ۲ سال اخیر را به خوبی تبیین کرده است و دست‌هایی که در این ماجرا دخالت داشته‌اند به  ویژه‌ ارتباطی که با خارج از کشور بوده را بیان کرده و اینکه صف مردم را از صف افرادی که به دنبال تنش و درگیری بوده‌اند جدا کرده است. در مجموع این فیلم می‌تواند به اندازه دهها و صدها کتاب، گزارش و تحقیق تاثیر داشته باشد و روشنگری کند.

حسینی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا به زودی منتظر پروانه نمایش این فیلم باشیم به گفتن عبارت «انشاءالله» بسنده کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها