کد خبر: ۴۰۲۳۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۲ آذر ۱۳۹۵
حزب دموکراتیک خلق ترکیه نزدیک به کردها تصمیم گرفته که بعد از تحریم دو هفتگی پارلمان که در اعتراض به بازداشت رهبران و برخی اعضای این حزب بوده، به پارلمان بازگردد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، دوغان ارباش، رئیس حوزه استانبول حزب دموکراتیک خلق گفت: بعد از بازداشت رهبران حزبمان، ما تصمیم به خروج از پارلمان گرفتیم. اما اکنون تصمیم گرفتیم که فعال‌تر از گذشته در پارلمان حضور داشته و فعالیت کنیم.

حزب دموکراتیک خلق پس از بازداشت صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ رهبران مشترک خود و برخی اعضای این حزب به اتهام "ارتباط با گروه‌های تروریستی" در ششم نوامبر تصمیم به تحریم پارلمان گرفت و فعالیت‌های خود را در پارلمان به حالت تعلیق درآورد.

ارباش گفت: یکی از دلایل بازگشت به پارلمان این است که نبود ما روند قانون گذاری یک طرفه از سوی دولت ترکیه را آسان کرده بود.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به لایحه مناقشه برانگیز درباره رابطه جنسی با دختران کم سن و سال گفت: ما مشاهده می‌کنیم مباحثی در پارلمان مطرح می‌شود که تجاوزگران را مورد بخشش و عفو قرار می‌دهد. آیا اگر حزب دموکراتیک خلق در پارلمان حضور داشته باشد، قانونی کردن چنین لایحه‌هایی راحت‌ خواهد بود؟ بر همین اساس ما به پارلمان بر می‌گردیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها