کد خبر: ۴۰۲۱۴
زمان انتشار: ۰۲:۰۸     ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
وفاداري و گرايش به ولايت فقيه، عامل اساسي در شكل گيري حزب الله لبنان و ادامه حيات آن بوده است.
در كنفرانس امنيتي هرتزليا كه 10 روز پيش در تل آويو برگزار شد، حاضران از جمله به بررسي جنبش حزب الله و ارتباط آن با ولايت فقيه پرداختند. در گزارش منتشره در اين باره تصريح شده كه وفاداري به ولايت فقيه، عامل اساسي تشكيل و تداوم حيات حزب الله بوده است.
در اين گزارش آمده است: اسناد و مدارك بدست آمده در جنگ دوم لبنان نشان مي دهد حزب الله به رغم احتياط كاري در موضع گيري همواره از ولايت فقيه در محافل داخلي به عنوان يكي از مفاهيم ايدئولوژيك بنيادين خود ياد مي كند و در دوره هاي آموزشي خود بر آن تاكيد دارد.
اين گزارش مي افزايد: گرچه حزب الله لبنان همواره از ايده ولايت فقيه طرفداري كرده ولي اين موضوع موجب نشده كه جايگاه سيدحسن نصرالله به عنوان رهبر جنبش حزب الله تضعيف شود. يكي از دلايل عدم تضعيف جايگاه سيدحسن نصرالله اين است كه وي رهبري يك حكومت را در دست ندارد بلكه رهبري يك جنبش را برعهده دارد. بر اين اساس حمايت يك قدرت منطقه اي مي تواند موجب تقويت جايگاه وي شود. البته عامل ديگر محبوبيت خود سيدحسن نصرالله است.
اين گزارش مي افزايد: به هرحال حزب الله لبنان به اين موفقيت دست يافته است كه هم به عنوان يك جنبش قانوني لبنان شناخته شود و هم اين كه با نگاه خاص خود به رهبر ايران بتواند از كمك هاي يك قدرت منطقه اي استفاده كند.
در اين گزارش همچنين روند شكل گيري حزب الله لبنان پس از پيروزي انقلاب اسلامي مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.
كنفرانس هرتزليا هر ساله با هدف تبيين سياست جهاني و مسائل بين المللي و با ميزباني رئيس و نخست وزير رژيم صهيونيستي برگزار مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها