کد خبر: ۴۰۱۶۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
برای ۳۲ نفر از متهمان پرونده فساد اقتصادی، کیفرخواست تنظیم و پرونده به دادگاه فرستاده شد. این کیفرخواست بسیار سنگین است و انشاءالله دادستان یا نماینده دادستان هنگام خواندن کیفرخواست خسته نشوند. اگر مانعی پیش‌بینی ناشدنی ایجاد نشود، جلسه دادگاه در شنبه هفته آینده علنی برگزار خواهد شد.
سخنگوی قوه قضاییه از برگزاری نخستین نشست دادگاه پرونده فساد اقتصادی اخیر به صورت علنی در روز شنبه ۲۹ بهمن‌ ماه خبر داد.
 
به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه خود با اصحاب رسانه تصریح کرد: برای ۳۲ نفر از متهمان پرونده فساد اقتصادی، کیفرخواست تنظیم و پرونده به دادگاه فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: همه متهمان می‌توانند وکیل داشته باشند و از خود دفاع کنند. شماری از آنها تا کنون وکیل گرفته‌اند و برخی هم که تا کنون وکیل انتخاب نکرده‌اند، می‌توانند وکیل انتخاب کرده یا خودشان دفاع کنند.

 سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: اگر مانعی غیر قابل پیش‌بینی ایجاد نشود، جلسه دادگاه در شنبه هفته آینده ۲۹ بهمن‌ماه، علنی برگزار خواهد شد؛ البته علنی بودن جلسه به تشخیص قاضی است و من از قاضی پرونده پرسیدم و ایشان گفتند که جلسه علنی است.

محسنی اژه‌ای گفت: قاضی این پرونده یک قاضی با سابقه با بیش از سی سال خدمت قضایی است و پیشتر پرونده‌های سنگینی را رسیدگی کرده است. در این پرونده به لحاظ اهمیتی که داشت، تلاش شد از یک قاضی پخته استفاده شود که جناب آقای سراج برای این منظور ابلاغ گرفتند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: این کیفرخواست فعلا برای این میزان از متهمان است و برای بعضی از متهمان، پرونده هنوز باز است و برای برخی از متهمان دیگر نیز هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: این کیفرخواست بسیار سنگین است و به امید خدا، دادستان یا نماینده دادستان هنگام قرائت کیفرخواست خسته نشوند.

شکایات انتخاباتی تا کنون بسیار کم بوده است

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر کسانی باشند که با ایجاد فضایی مسموم و فضایی که شایسته‌ نظام و ملت ما نیست، بخواهند کاری انجام دهند، حتما دستگاه‌های مسئول از جمله قوه قضاییه با آنان برخورد خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری روز دوشنبه تصریح کرد: تشکر و تقدیر بی‌‌‌نهایت از مردم خوب، باشعور و موقعیت‌شناسمان دارم که با حضور شاداب، پرنشاط و با انگیزه‌شان در روز ۲۲ بهمن امسال، یک بار دیگر وفاداری خود را به نظام و حمایتشان از ارزش‌ها را اعلام کردند و پیام بسیار خوبی را به دشمن دادند.

وی ادامه داد: در این شرایطی که بوق‌های تبلیغاتی در شبانه‌روز علیه کشور، نظام و مردم ما تبلیغ می‌کنند، مردم در یک روز زمستانی حضوری پرنشاط یافتند و حمایت خود را از نظام اعلام کردند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اکنون نیز در آستانه‌ انتخابات هستیم و امیدواریم که ان‌شاءالله باز هم مردم با همین انگیزه و حضور پرنشاط همه‌ تبلیغات دشمن را خنثی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها