کد خبر: ۴۰۰۶۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
بهمئي گفت: كارخانجات ما دو سال است كه فعاليتشان يا كم و يا متوقف شده است.

به گزارش پایگاه 598، غلامحسن بهمئي دبير انجمن صنفي تصفيه كنندگان شكر خام در گفتگو با نسيم گفت: بازار شكر در حال حاضر به يك ثبات نسبي رسيده است. البته اين به خاطر مديريت دولت نبوده، بلكه مشكلات اين بازار به دليل وارد شدن چغندر به بازار حل شده است.

وي افزود: از ابتداي مهرماه شكر چغندركاران وارد بازار مي‌شود، از چند روز آينده نيز روزانه 8 هزار تن شكر توليدي داخل و چغندركاران وارد بازار مي شود و از آن جهت كه نياز روزانه ما چيزي در حدود 6 هزار تن است بنابراين توليد مازاد بر تقاضاي بازار خواهد بود لذا قيمت شكر طبيعتا پايين تر نيز خواهد آمد.

بهمئي تأكيد كرد: از آن جهت كه پس از دي ماه شكر چغندركاران تمام مي‌شود چنان چه دولت تنظيم بازار درستي نداشته باشد دقيقا مثل سال گذشته شرايط بازار اين محصول به هم مي ريزد.

دبير انجمن شكر عنوان كرد: كارخانجات ما دو سال است كه فعاليتشان يا كم و يا متوقف شده است، نبود نقدينگي و نبود مواد اوليه با قيمت مناسب از جمله مشكلات عمده اين كارخانجات است، كارگران صنف ما نزديك به 3500 نفر هستند كه با به وجود آمدن چنين وضعيتي شرايط بسيار سختي را طي مي كنند.

وي تصريح كرد: كارخانه‌ها به دليل سياست‌هاي دولت يا كار نمي‌كنند و يا با ظرفيت بسيار پايين كار مي كنند، سال گذشته شكر وارد كردند اما به ما از آن ندادند، امسال نيز 700 هزار تن شكر وارد كردند اما اين شكر را به چغندركاران و شركت بازرگاني مي دهند.

بهمئي گفت: به موجب همين سياست ها نه تنها كارخانجات ما دچار مشكل شدند بلكه بسياري از صنايع ديگر به خاطر بالا رفتن قيمت شكر متضرر شدند از جمله آن ها كارخانجات شيريني و شكلات بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها