کد خبر: ۳۹۸۰۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
رئيس‌جمهور روسيه در تماس تلفني با نخست‌‌وزير عراق با اعلام حمايت از اين كشور در مبارزه با تروريسم، حضور نيروهاي خارجي در اين كشور بدون موافقت دولت عراق را رد كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شب گذشته (سه شنبه) در تماس تلفني ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه با حيدرالعبادي، نخست‌وزير عراق، دو طرف درباره روند عمليات آزادسازي موصل و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر كردند.

به گزارش شفق نيوز، طبق بيانيه صادره از دفتر نخست‌وزير عراق، العبادي در اين گفت‌و‌گوي تلفني عمليات موصل را در روند عالي توصيف كرد و آن را يك عمليات كاملا عراقي از لحاظ برنامه‌ريزي و اجرا دانست.

العبادي افزود: هماهنگي بسيار بالايي بين نيروها وجود دارد و براي اولين بار اين هماهنگي بين ارتش و پيشمرگه به وجود آمده و نيروهاي ما در حال پيشروي و آزادسازي روستاها هستند كه مورد استقبال شديد اهالي منطقه قرار گرفته است.

نخست‌وزير عراق همچنين تأكيد كرد: در مورد موضوع غيرنظاميان نيز ما برنامه‌ريزي داريم و در اين باره تلاش بسياري صورت مي‌گيرد.

وي در ادامه بار ديگر حضور نيروهاي تركيه در خاك عراق را غير قانوني دانست و تأكيد كرد: موضع عراق به طور يكپارچه در مخالفت با حضور اين نيروهاست و آن‌ها را نيروهاي خصم مي‌داند كه باعث ايجاد مزاحمت در آزادسازي موصل شده است.

در مقابل ولاديمير پوتين نيز گفت: جهان همه درگير عمليات موصل هستند و ما دشواري و اهميت مبارزه با تروريسم را مي‌دانيم و در اين باره به شما اعتماد داريم كه اين كار را انجام خواهيد داد و در اين راه ما با شما هستيم.

رئيس‌جمهور روسيه تأكيد كرد: موضع روسيه در قبال حضور هر نيروي خارحي بدون موافقت دولت عراق در خاك كشور شما كاملا مشخص است و ما آن را رد مي‌كنيم و اين كاملا غير قانوني است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها