کد خبر: ۳۹۷۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به احتمال به طول انجامیدن اعزام‌ زائران عمره‌گذار تا 10 سال آینده گفت: انشاالله بتوانیم سهمیه سالانه اعزام‌ها را طی سال‌های آینده را افزایش دهیم.

فارس، ‌سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: با توجه به حجم ثبت‌نام صورت گرفته برای عمره مفرده چاره‌ای جز این نبود که تمامی افراد را در قرعه‌کشی شرکت داده و اولویت‌بندی کنیم.

 

وی افزود: چون اگر قرار بود بر اساس پیش‌بینی یعنی ثبت نام 2 میلیون و 400 هزار نفر عمل شود باید تعداد مازاد بر آن محروم می‌شدند که این قطعا اعتراض‌هایی را به همراه داشت لذا تصمیم بر آن شد تا تمام 6 میلیون و 600 هزار نفر ثبت‌نام شده در قرعه‌کشی و اولویت‌بندی شرکت داده شوند.

 

حسینی خاطر‌نشان کرد: با مشخص شدن اولویت‌ها هر کس که تمایل به انصراف داشته باشد می‌تواند اصل سپرده را به همراه سود تعلق گرفته به آن از بانک عامل باز پس گیرد.

 

حسینی گفت: برخی سایت‌های خبری طوری وانمود کردند که انگار قرار است مبلغ سپرده‌های مردم به جیب سازمان حج و زیارت یا وزارت ارشاد واریز شود و این در حالی است که سپرده‌ها به حساب خود افراد است و هر زمان که تمایل داشته باشند می‌توانند به بانک مراجعه کرده و آن را باز پس بگیرند لذا هیچ بحث اقتصادی برای دولت مطرح نبوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ثبت‌نام جدید عمره اظهار کرد: تا زمانی که میزان و تکلیف سهمیه سال‌های آتی مشخص نشده برنامه‌ای برای این کار نداریم.

 

وی یادآور شد: این وضعیت در زمان ثبت‌نام گذشته عمره مفرده هم اتفاق افتاد و در آن زمان که سهمیه اعزام سالیانه 300 هزار نفر بود حدود 3 میلیون نفر ثبت‌نام کردند که انتظار 10 ساله برای اعزام‌ها مطرح بود اما به حول و قوه الهی با افزایش سهمیه‌ها این زمان کوتاهتر شد که امیدواریم سهمیه 800 هزار نفری در حال حاضر هم طی سال‌های آینده بیشتر شود تا مردم زوتر به مقصود خود برسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها