کد خبر: ۳۹۷۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از آنجا که نمی توان حقیقت را برای همیشه پنهان کرد ، تصاویر حقیقی نیز منتشر شده و مردم جهان به حقیقت داستان پی بردند. در این نوشته قصد داریم تا شما را با بعضی از این تحریف ها آشنا کنیم.

اولین تصویر تغییر یافته که قصد داریم برای شما معرفی کنیم ، در حقیقت یک عکس نبوده و یک نقاشی است. یک پورتره از ریس جمهور معروف آمریکا " آبراهام لینکن" که در سال 1860 کشیده شده است. اما اگر به تصویر سمت راست دقت کنید متوجه می شوید که این نقاشی یک کپی عالی از نقاشی "جان کالون" سیاستمدار بخش جنوبی آمریکا که مخالف وی بوده است می باشد.

" ژوزف استالین" دیکتاتور شوروی شهرت خاصی در از بین بردن مخالفان خود داشت. اما ظاهرا این توانایی به دنیا هنر نیز رسوخ کرده است. در این عکس که به سال 1930 گرفته شده است استالین در تصویر سمت راست که عکس اصلی است به همراه یکی از کمسیرهای سیاسی مورد علاقه اش دیده می شود اما پس از این که این شخص از حلقه مشاوران وی طرد شد از عکس وی نیز حذف شد.

تصویر دیگر در این لیست مربوط به "مائو" رهبر چین کمونیست است که در سال 1936 میلادی گرفته شده است. در عکس سمت راست شما شخصی به نام " پو کو" را که یکی از مشاوران وی بوده است می بینید. سالها بعد وی از دایره مشاوران مورد اعتماد وی خارج شد و سپس از عکسها نیز حذف شد.

در این تصویر سمت راست شما آدولف هیتلر ، دیکتاتور آلمان نازی را می بینید که به همراه مشاورانش در سال 1936 عکس گرفته است. اما در این عکس "ژوزف گوبلز" وزیر تبلیغات وی حذف شده است. هنوز دلیل این اقدام مشخص نشده است.

در سال 1942 ، بنیتو موسیلینی ، دیکتاتور ایتالیا عکسی را در حالی که بر روی اسب نشسته و شمشیری را بلند کرده است گرفت. اما اگر به تصویر کناری نگاه کنید متوجه می شوید که شخصی دهانه اسب وی را نگاه داشته است. ظاهرا وی نمی خواسته تا عدم مهارتش را سواری و حفظ اسب نشان دهد.

این تصویر به نوعی نشانی از پایان جنگ دوم جهانی در قاره اروپا است. سربازان روس در حال نصب پرچم شوروی بر بالای ساختمان پارلمان آلمان هستند. اما اگر به تصویر دقت کنید متوجه می شوید که ساعت این سرباز حذف شده است. دلیل آن این بوده است که در دست دیگر این سرباز نیز ساعتی بوده است و احتمالا این مطلب را نشان می دهد که قبل از رسیدن به بالای بام این سرباز ساعتی را سرقت کرده است.

در سال 1970 میلادی در دانشگاه "کنت " در آمریکا نیروهای گارد ملی آمریکا به سمت دانشجویان معترض درباره جنگ ویتنام شلیک کردند که در نتیجه 4 نفر کشته و 9 نفر مجروح شدند. در این عکس معروف یکی از دانش جویان را می بینید که بر بالین یکی از همکلاسی های خود فریاد می کشد. در تصویر سمت چپ یک سری میله برای فنس های موجود در دانشگاه وجود دارد که در عکسی که در دنیا منتشر شد حذف شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
جالب بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
شنيده شده عكسي كه خبرگزاري فارس از لحظه ورود امام امسال منتشر كرده نيز داراي حذفيات بوده اونو هم ميذاشتين بد نبود ببخشيد بد بود!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها