کد خبر: ۳۹۶۵۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
خبرنگار «الجزيره» كه خود بر كشتي «زيتونه» حضور داشت ضمن تشريح چگونگي تصرف اين كشتي توسط صهيونيست‌ها، افزود فعالان موجود بر اين كشتي به فرودگاه «بن‌گوريون» منتقل شدند و 72 ساعت زمان براي ترك فلسطين اشغالي دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پس از اينكه قايق‌هاي جنگي رژيم صهيونيستي چهارشنبه (ديروز) كشتي «زيتونه» را تقريبا در فاصله 35 مايلي از نوار غزه تصرف و آن را به بندر «اشدود» منتقل كردند، «مينه حربلو» خبرنگار «الجزيره» و «هدي رحمه» عكاس اين شبكه كه بر روي كشتي مذكور حضور داشتند، گزارش دادند تمامي فعالان موجود بر روي اين كشتي به فرودگاه «بن‌گوريون» انتقال داد شده‌اند تا از آنجا به كشورهايشان فرستاده شوند.

مينه حربلو امروز گزارش داد وي و همكارش اكنون در فرودگاه بن‌گوريون و منتظر هواپيماهايي هستند كه آنها را به كشورهايشان منتقل مي‌كند ورژيم صهيونيستي به آنها 72 ساعت زمان داده تا فلسطين اشغالي را ترك كنند.

وي در خصوص چگونگي تصرف كشتي زيتونه گفت: دو ناو جنگي از سمت راست و شمال كشتي به ما نزديك شدند و سه يا چهار قايق به سمت ما فرستادند و با «مادلين بيب» ناخداي كشتي زيتونه صحبت كردند، آنها سعي داشتند مادلين را قانع كنند كه كشتي را يا نگه دارد يا اينكه به سمت بندر اسدود هدايت كند اما مادلين به آنها گفت كشتي هنوز در آب‌هاي بين‌المللي است و دستورشان را اجرا نمي‌كند.

مينه حربلو افزود: مادلين به آنها اعلام كرد كه مي‌خواهد حتما به سواحل غزه برود اما اسرائيلي‌ها سعي داشتند وي را تشويق كنند كه اگر كشتي را به سمت بندر اشدود هدايت كند اجازه مي‌دهند از راه خشكي به غزه بروند اما مادلين نپذيرفت و درباره عدم توسل به خشونت به نظاميان اسرائيلي هشدار داد و گفت كه اقدام ما مسالمت‌آميز است؛ در نهايت نظاميان زن اسرائيلي‌ به كشتي هجوم آورند و آن را به سمت بندر اشدود هدايت كردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها