کد خبر: ۳۹۵۸۵۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۱۲ مهر ۱۳۹۵
پیش‌بینی‌ها از کاهش غلظت گرد و خاک و افزایش دمای هوای خوزستان در چند روز آینده خبر می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، این روزها تمام خوزستان و پاییز بوی خاک می‌دهد، بوی فصلی تازه از نفس‌های خاک.

این روزها بازی‌های راه مدرسه با خاک‌ها و غبارها به تعطیلی رفت، حتی نفس‌های مدرسه هم بدجور به خس خس کردن افتاد و بابای مدرسه هم که دیگر نای باز کردن آن درب چند تنی آهنی را نداشت.

خاک همه جا را فرا گرفت، حتی ایذه را که در آن دورترهای آبادان و خرمشهر و مرز بود، آنجایی که همه می‌گفتند این روزها هوایش خوب است، خاک بد جور حال هوایش را گرفت تا نشان دهد خوزستان خوزستان است و بخواهد نفس بگیرد می‌گیرد.

خلاصه بعد از کلی تعطیل می‌شود! تعطیل نمی‌شودها! یک مطلب چشممان را گرفت: «غلظت گرد و خاک کم می‌شود، هوا چند درجه افزایش پیدا می‌کند» و مادر بزرگ که با نفس‌های تنگش زیر ماسک می‌گفت: «اشکال نداره مادر، گرما رو 4 ماه تحمل کردیم و اینم روش، خاک بره نفسم برید» و این‌گونه شد که کمی لبخند بر صورتمان نشست و به اینکه فردا کمی هوا از بین توده‌های خاک به ریه‌هایمان می‌رسد بسیار خوشحال شدیم.

با اینکه دیری از گذشتن فصل پاییز در آسمان خوزستان نمی‌گذرد؛ خاکیز فصل تازه‌ای برای بی‌قراری ریه‌هایمان در فصل پیشواز باران تداعی کرد و درست و حسابی نیز کودکان بازیگوش مدرسه را خوشحال کرد، خوشحالی که از دو روز "جمعه بودن" بعد از جمعه تعطیل رقم خورد!

با این وجود، سازمان هواشناسی برای روزهای آینده در سطح استان پیش‌بینی کاهش تدریجی میزان غلظت گرد و خاک را داشت، این در حالی است که چندین درجه از شدت گرمای هوا کاسته شده بود و پیش‌بینی‌ها در روزهای اخیر به‌ویژه در روز سه شنبه از افزایش چند درجه‌ای هوا حکایت دارد.

رسم مهمان‌نوازی خوزستانی‌ها از مهمان و یار چند ساله به گونه‌ای در حال رقم خورد است که ابتکار دولت هم نتوانست تدبیری برای ساختن کلید حل معمای گرد و خاک بیندیشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها