کد خبر: ۳۹۵۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سردار سوداگر از فرماندهان نابغه نظامی، متعهد و آشنا با اندیشه‌های دفاعی امام خمینی(ره) بود.

سردار سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: سردار سوداگر از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس بود که در واحد اطلاعات قرارگاه کربلا حضور مستمری داشت؛ وی از روزهای نخستین جنگ در صحنه حضور داشت، یکی از برادرانش در دفاع مقدس به شهادت رسید و پدر وی هم از رزمندگان بود که چندی پیش به رحمت خدا رفت.

وی ادامه داد: این جانباز 70 درصد دفاع مقدس، بارها مجروح شد از جمله اینکه به دلیل جراحت شدید، یکی از پاهایش را از دست داد و بر اثر ترکش‌ها و جراحات، قلب وی دچار مشکل شد به طوری که توسط باتری کار می‌کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: سردار سوداگر از فرماندهان نابغه نظامی، متعهد، دارای تفکر تحلیلی و منطقی نسبت به مباحث تخصصی دفاع مقدس بود و قدرت تمرکز و حافظه بالایی داشت و در عین حال از یک استعداد و هوش بالایی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: سردار سوداگر با وجود جراحات ناشی از جنگ، مسئولیت سنگین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس را بنا به پیشنهاد بنده پذیرفت و در طول مدتی که مسئولیت داشت، با پرکاری موفقیت‌های بالایی را به دست آورد.

سردار باقرزاده بیان داشت: یکی از دستاوردهای مهم وی در دوره اخیر، تدریس 2 واحد درسی آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها است که در حال حاضر بالغ بر 200 هزار دانشجو  در حال گذراندن این درس هستند؛ وی در مجموع دارای مهارت‌های بالا در حوزه نظامی و آشنا با اندیشه‌های دفاعی امام خمینی(ره) بود.

به گزارش توانا، سردار پاسدار «احمد سوداگر» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس امروز در 51 سالگی به دلیل ایست قلبی، به برادر و یاران شهیدش پیوست و پیکر مطهرش ساعت 9 صبح یکشنبه 23 بهمن ماه از مقابل ستاد کل نیروهای مسلح تشییع می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها