کد خبر: ۳۹۴۹۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۲     ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

معاملات امروز بازارهای جهانی با کاهش حدود 10 دلاری قیمت هر اونس طلا آغاز شد.

بدین ترتیب قیمت هر اونس طلا در لحظه مخابره خبر به 1719 دلار رسید. این در شرایطی است که قیمت اونس طلا در جریان معاملات ظهر روز گذشته تا 1752 دلار صعود کرده بود.

اما سپس به 1729 دلار بازگشت ولی امروز این افت تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد. به طوری که در فاصله حدود 24 ساعت قیمت هر اونس طلا حدود 33 دلار کاهش یافته است.

اوج قیمت روز گذشته طلا پس از آن رقم خورد که لوکاس پاپادموس نخست وزیر یونان موفق نشد حمایت دولت ائتلافی این کشور را برای تصویب قوانین جدید ریاضت اقتصادی جلب کند. یونان برای پرداخت بدهی های سنگین داخلی و خارجی مجبور به دریافت کمکهای مالی از وام دهندگان بین المللی است وام دهندگان بین المللی نیز اعطای کمکهای مالی جدید به یونان را مشروط به توافق احزاب سیاسی این کشور بر سر اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی کرده اند.

یونان باید تا اواسط ماه مارس 14 میلیارد یورو از بدهی های خود را بپردازد در غیر این صورت ورشکستگی این کشور قطعی خواهد بود . یونان سال 2010 میلادی مجبور به دریافت کمکهای مالی خارجی شده است. با این وجود بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته خود نرخ بهره بانکی را بدون تغییر حفظ کرد تا آرامش نسبی به بازارهای مالی حاکم شود.

بر اساس این گزارش نرخ بهره بانکی اروپا هم اکنون در حد یک درصد ثابت شده است بر این اساس بانک مرکزی انگلیس نیز در اقدامی مشابه نرخ بهره بانکی این کشور را بدون تغییر در حد 0.5 درصد ثابت نگه داشته است.در طول 100 روزی که از فعالیت ماریو دراگی به عنوان رییس جدید بانک مرکزی اروپا می گذرد این بانک نرخ بهره بانکی را به پایین ترین حد خود طی سالهای اخیر رسانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها