کد خبر: ۳۹۳۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
پایگاه اطلاع رسانی سوری عكس السیر كه دفتر اصلی آن در شهر حلب سوریه می باشد روز پنجشنبه نوشت: شیخ عمر بكری محمد عضو سلفی سازمان القاعده گفت كه اعضای این سازمان آماده انجام عملیات انتحاری در سوریه می باشند.

این گزارش می افزاید بكری در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت كه اعضای سلفی تندرو در سازمان القاعده و گروه العرباء مدعی شدند كه آماده كمك به دوستان مسلمانشان در سوریه از طریق انجام عملیات انتحاری هستند.

وی گفت كه سازمان القاعده می تواند حزب بعث سوریه را بعد از دو عملیات و یا سه عملیات كه دیگران آن را انفجارهای انتحاری می خوانند، فراری دهد و زمانی كه این حزب در داخل پارلمان نشست برگزارمی كند به آنجا خواهد رفت و آن مكان را منفجر می كند.

بكری موج انقلابهایی كه خاور میانه رافراگرفته موفقیت سازمان القاعده خواند به طوری كه این انقلابها موجب شده در جهان عرب نظامهای دیكتاتور و سازمانهای اطلاعاتی كه به گروههای سلفی رحم نكرده و اجازه نفس كشیدن به آنان را نمی دهند از میان بروند.

شیخ بكری اظهار داشت : من اولین كسی بودم كه به جهاد در سوریه دعوت كردم و تاكنون در این كشور نیروهای القاعده حضور ندارند و اگر سوری ها خواهان آزادی و دموكراسی هستند باید برای دستیابی آن تلاش كنند.

وی گفت كه احتمالا سازمان القاعده در صورتی كه نیروهای غربی در وضعیت این كشور دخالت نكنند و منطقه ای امن دراین كشور ایجاد ننمایند در اوضاع سوریه دخالت می كند.

گفتنی است؛ تاكنون بر اثر چندین انفجار انتحاری كه در دمشق رخ داده است دهها تن كشته و مجرو شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها