کد خبر: ۳۹۳۰۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
آیت الله عالمی در گفت وگو با رسا:
نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با بیان این که حکومت تنها ضامن آب و نان مردم نیست، تأکید کرد که نمی توان گفت که حکومت در برابر امنیت اخلاقی هیچ گونه مسؤلیتی ندارد.
به گزارش پایگاه 598، آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتظار حوزه علمیه، مراجع و علما از دولت در عرصه های مختلف بویژه عرصه فرهنگی گفت: چیزی که الان در عملکرد مشاهده می شود از گروهی که دولت را اداره می کنند انتظار نمی رفت.
 
وی افزود: تصور این بود که این ها بهتر از این عمل کنند، همه باید بدانیم و بفهمیم که قدرت نظام ما پیش از آن که در زمینه نظامی باشد در عرصه فرهنگ است، در نظام ما بالاترین قوت موضوع فرهنگی است که اگر این قوت نباشد از نظر نظامی و اقتصادی نیز قوی نخواهیم بود و دیدگاه اصلی نسبت به انقلاب به دست نمی آید.
 
آیت الله عالمی با بیان این که اگر قوت فرهنگی باشد دل مردم متوجه نظام و انقلاب می شود، اظهار داشت: پس از داخل مردم مسلمان و مستضعف جهان به نظام اسلامی امیدوار می شوند، وادادگی در همه جا بد به شمار می رود اما در حوزه فرهنگ بدتر، زشت تر و قبیح تر است؛ امیدواریم که آقایان مسائل را بهتر درک کرده تا بتوانند عمل کنند.
 
وی با بیان این که با توجه به این که آقای رییس جمهور در کسوت روحانیت است انتظار بیشتری از او وجود دارد و با اشاره به وظیفه دولت اسلامی درباره دین مردم ادامه داد: مسأله امر به معروف و نهی از منکر از ضرورت های دین است و همانند نماز، روزه و خمس محسوب می شود.
 
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، ابراز داشت: دولتی که روی کار است و جامعه را اداره می کند نمی تواند بگوید که این فریضه بر من واجب نیست، در روایات داریم که اگر این واجب عملی شود بقیه احکام دین نیز اجرایی می شود.
 
وی عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر کنار گذاشته شود سایر احکام مورد دستبرد قرار می گیرد، این گونه نیست که حکومت تنها ضامن نان و آب مردم باشد؛ تأمین امنیت اخلاقی از وظایف حکومت اسلامی است، یکی از حقوق مردم بر دولت ایجاد امنیت است که فراز بلند آن امنیت به شمار می رود.
 
آیت الله عالمی خاطرنشان کرد: چگونه می توان گفت که حکومت در برابر امنیت اخلاقی هیچ گونه مسؤلیتی ندارد، مگر الگوی حکومت ما از امیرمؤمنان علی(ع) نیست؛ آیا در سیره و سخن حضرت این گونه مشاهده می شود که نسبت به مسائل فرهنگی و اخلاقی توجه نداشتند؛ اگر انسان با منابع اسلامی و شاکله معنوی حکومت که ریشه در قرآن و سنت دارد آشنایی داشته باشد کاملا درک می کند و متوجه می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها