کد خبر: ۳۹۲۵۴۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۷     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
منابع لبنانی امروز خبر دادند که رئیس جمهوری سوریه که چند ماه پیش به روسیه رفت، در سفری جدید بزودی راهی کشور چین یکی دیگر از حامیان خود می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روزنامه السفیر لبنان امروز در خبری نوشت که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه طی چند هفته آتی به کشور چین سفر خواهد کرد.

السفیر نوشت که پکن از دمشق خواسته که یک پایگاه دریایی در بندر شهر ساحلی طرطوس در غرب خود در اختیارش بگذارد برای همین، چین دریادار «گوان یوفی» مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی کمیته نظامی خود را به سوریه فرستاد.

این روزنامه لبنانی افزود «چینی‌هایی که طی سه سال اول جنگ سوریه محافظه‌کار بودند و مدتی طولانی از اجرای قراردادهای تسلیحاتی امضا شده با سوریه امتناع می‌کردند، اکنون از یک و نیم سال گذشته، اندک اندک به حمایت واقعی از سوریه بازگشته و در حال اجرای توافق‌ها هستند».

دریادار گوان یوفی در سفر اخیرش به دمشق و دیدار با بشار اسد وعده داده که چین یگان‌های ارتش سوریه را آموزش می‌دهد و به آنان در تجهیز شدن کمک می‌کند.

السفیر نوشت که آب‌های گرم ساحل سوریه در شرق مدیترانه شناورهای بیشتری از نیروی دریایی روسیه را در خود جای خواهد داد و طرطوس در راهبرد چین برای شکستن حلقه آمریکایی به دور آن وارد معادله خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها