کد خبر: ۳۹۱۵۹۰
زمان انتشار: ۰۸:۴۸     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
وزير امور اتحاديه اروپاي تركيه با هشدار درباره امكان تبديل شبه نظاميان مرد باقي مانده در غرب فرات به تهديدي خطرناك تر از داعش گفت: تركيه فروشي نيست.
به گزارش پایگاه 598، عمر چليك، وزير امور اتحاديه اروپاي تركيه در واكنش به اظهارات يوهانس هان، رئيس كميسيون اروپا مبني بر اينكه "تركيه به پول اتحاديه اروپا نياز دارد" گفت: تركيه هيچ نيازي به اين پول‌ها ندارد. تركيه فروشي نيست. توافقي ميان اتحاديه اروپا و تركيه انجام شده است. بايد اتحاديه اروپا بداند كه اين اظهارات ممكن است باعث خرابكاري در روند توافق شود.

وي با اشاره به عمليات "سپر فرات" كه توسط ارتش تركيه از چهارشنبه گذشته در شمال سوريه آغاز شده، گفت: در حال حاضر بخش اعظمي از نيروهاي كرد سوريه به شرق فرات عقب نشيني كردند اما تعدادي باقي مانده‌اند، اين مساله غير قابل قبول است. ممكن است فردا اين نيروها به شكل يك تهديد تبديل شوند وحتي خطرناك‌تر از داعش شوند. اگر تفاوتي ميان گروه‌هاي تروريستي قائل شويم در اين صورت اين مساله باعث افزايش تفاوت‌هاي مذهبي و قومي در سوريه مي‌شود.

چليك با اشاره به اظهارات فدريكا موگريني، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا پس از وقوع كودتاي نافرجام در تركيه گفت: آنها حرف از اعمال رفتار معتدل در قبال كودتاچيان مي‌زنند اما آيا مي‌توان در برابر كساني كه مي‌خواستند ما را بكشند رفتار  متعادل داشت.

همچنين چليك با انتقاد از آزادي رسانه‌هاي غربي و مواضع آنها در قبال مساله سوريه گفت: به طور مثال روزنامه اينديپندنت به معناي يك روزنامه مستقل است اما قتل عام انجام شده در سوريه را به ارتش تركيه نسبت مي‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها