کد خبر: ۳۹۱۳۴
زمان انتشار: ۱۷:۲۵     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
در پی نتایج مثبت نظرسنجی‌های معتبر درباره میزان مشارکت در انتخابات مجلس نهم، جریان فتنه پروژه مصادره حضور گسترده مردم را کلید زد.

فارس، همزمان با آغاز فرایند انتخابات و ثبت‌نام نامزدهای مجلس نهم، سران جریان فتنه برای فرار از شکست در انتخابات و تبعات سیاسی آن برای جریان مذکور، بر طبل "تحریم" کوبیدند.

البته بحث تحریم به دلیل اختلاف نظر سرحلقه‌های جریان فتنه در این خصوص چندان دوام نیاورد و با مخالفت برخی عناصر فتنه‌گر که این پروژه را بیش از پیش موجب انزوا و نفرت مردم از پیاده نظام جریان برانداز خارج نشین میدانستند، زودتر از حد تصور از سوی تجدیدنظر طلبان بایگانی شد.

پس از آنکه برخی اصلاح‌طلبان اعلام کردند برای حضور در عرصه انتخابات نیازمند مجوز پدرخوانده‌های جریان اصلاحات نیستند و از کاندیداتوری بسیاری از نیروهای این جریان خبر دادند، جریان فتنه تصمیم گرفت برای بقای خود در عرصه سیاسی عناصر وابسته به حلقه سوم جریان اصلاحات و مهره‌های سفید را در کنار افراد مذکور وارد میدان کند.

آنها در کنار این تاکتیک، برای رهایی از شکست دوباره انتخاباتی و فرار از تبعات سیاسی و اجتماعی آن نیز تلاش کردند با کمک رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی با القای ناکارآمدی پارلمان به دلیل عدم حضورشان در مجلس آینده، میزان مشارکت را به زیر 40 درصد برسانند.

در واقع چهره‌های پنهان و پیدای جریان فتنه به دنبال این بودند تا با هدایت افکار عمومی از طریق رسانه‌هایی که در اختیار دارند، اینگونه القا کنند که کاهش مشارکت مردم در انتخابات 12 اسفند، ناشی از عدم حضور عناصر اصلی این جریان در صحنه بوده و حتی برای تحقق این خواسته خود ترفندهای مختلفی را هم به کار بردند اما پس از آنکه نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط مراکز معتبر افکارسنجی آمار بالای 55 درصدی حضور مردم در انتخابات را نشان داد، فتنه‌گران نقشه‌های خود را نقش بر آب دیدند.

بر همین اساس محمد خاتمی لیدر جریان فتنه در جلسه‌ای با تعدادی از سر حلقه‌های این جریان، این واقعیت را برای همفکرانش بازگو می ‌کند که اقدامات صورت‌گرفته توسط نظام، مشارکت 60 درصدی در انتخابات آینده را رقم خواهد زد.

وی بر همین اساس در جلسه مذکور پروژه مصادره کردن حضور مردم در انتخابات به نفع جریان فتنه را کلید زد و از دوستانش خواست برای حفظ آبروی خود، در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات، بیانیه‌هایی را به نام جریان اصلاحات در فضای رسانه‌ای منتشر کنند و از مردم بخواهند با مشارکت گسترده خود نگذارند اصلاح طلبان بیش از این از صحنه حذف شوند.

طراح پروژه مصادره مشارکت مردم در انتخابات‌آینده، این نکته را هم گوشزد کرده که با این کار می‌توان بعد از انتخابات چماقی بر سر نظام بلند کرد که اگر بیانیه‌ها و فراخوان ما نبود، حضور حداکثری مردم در انتخابات تحقق نمی یافت.

ظاهرا جریان فتنه با استفاده از این ترفند که نه آخرین تیر این جریان، بلکه جدیدترین حربه سیاسی آنهاست، دنبال کاهش تبعات از دست دادن پایگاه اجتماعی سران فتنه از طریق تاثیر گذاری بر فضای انتخابات آینده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها