کد خبر: ۳۸۹۱۰
زمان انتشار: ۰۱:۱۹     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

این ورزش روز به روز در میان خانم‌ها محبوب‌تر می‌شود

وقتی پای ورزش به میان می‌آید، نخستین بحث، سلامت است؛ سلامتی که هم جسم را در برمی‌گیرد و هم بر روح و روان افراد تأثیر دارد، به ویژه در این زندگی‌های امروزی که به هزار و یک دلیل، بیماری‌ها رو به افزایش است، چه بسا که ورزش حکم پس‌انداز را هم داشته باشد؛ پس‌اندازی جسمانی که از هزینه‌های درمانی در سال‌های میانسالی و پیری کم خواهد کرد!

به گزارش «تابناک»، شاید با دیدن صد‌ها زنی که در حال انجام حرکات سخت و خطرناک رزمی هستند، پشت صحنه‌های یک فیلم آسیای شرقی به ذهنمان برسد؛ حتی ممکن است، حال و هوای یکی از فیلم‌های کوئینتین تارانتینوی آمریکایی برایمان تداعی شود، ولی واقعیت این است که این‌ها، بانوان هنرجویی هستند که در باشگاهی در ایران تمرین می‌کنند!

این در حالی است که ورزش‌های رزمی، روز به روز محبوب‌تر می‌شود و زنان بسیاری نیز به آموزش این فنون گرایش پیدا کرده‌اند و در این میان، هستند کسانی که ترجیح داده‌اند هنرجوی یکی از سخت‌ترین هنرهای رزمی باشند؛ بانوانی که می‌خواهند کونوایچی شوند و اکنون هنرجوی نخستین مدرسه نین‌جوتسو در کشور به شمار می‌روند. مدرسه‌ای که در سال ۱۳۶۹ در شهر کرج افتتاح شد و سنگ بنای هنری رزمی شد که حالا بیش از سه هزار نفر در آن مشغول آموزش و تجربه‌اندوزی هستند.

فاطمه مئمر، مربی نین‌جوتسو به شبکه «پرس‌.تی‌.وی» می‌گوید: این ورزش روز به روز در میان خانم‌ها محبوب‌تر می‌شود، زیرا به تعادل جسم و ذهن کمک می‌کند. در نین‌جوتسو، احترام و فروتنی مهمترین درس‌ها هستند. هنرجویان یاد می‌گیرند که نخست به وجود خود و سپس به هنری که در حال آموختن هستند، احترام بگذارند.

وی می‌افزاید: هنرجویان ما یاد می‌گیرند که از سلاح‌های خطرناکی چون کمان، شمشیر، نانچوکو و شوریکن استفاده کنند؛ اما درس مهمی که می‌آموزند، «آرامش» است.

 

کانچو اکبر فرجی، نخستین کسی بود که نین‌جوتسو را به ایرانیان معرفی کرد. وی نزدیک ۲۲ سال پیش باشگاهی را بنا نهاد که اکنون ۲۴هزار عضو دارد.

او می‌گوید: در نین‌جوتسو ما به مرد‌ها، نینجا و به زن‌ها کونوایچی می‌گوییم. نینجا بودن به معنای صبر، تحمل و بردباری است و در لغت به معنای نامرئی بودن است. نین‌جوتسو و به طور کلی‌تر، هنرهای رزمی را می‌توان به صورت یک دارو در نظر گرفت؛ مثل سم مار که به رغم اینکه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، یک داروی خوب هم هست.

شاید خالی از لطف نباشد که به روایت تصویر، سری بزنیم به تمرینات روزانه بانوانی که می‌خواهند کونوایچی شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۰
۰
اي خدا به داد مردها برسد اينها كه يه دسته سامورايي هستند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۳
۲
مبارزه قبل از همه چيز شجاعت ميخواهد.
پاسخ
محمد
GERMANY
۱۳:۲۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۷
۴
ببخشید نمیخام تو ذوقتون بزنم.ولی چون بیشتر از 16 سال گونگ فو کار کردم باید عرض کنم که این عکسها رو از چنتا آدم معمولی که لباس نینجا تنشون کردن هم میشه گرفت منظورم اینه که هیچ حرکت خارق العده یا حتی یک ضربه فنی که مشخص کنه این خانمها رزمی کار هستند دیده نمیشه.فقط یه حرکت پشتک خیلی عادی توی عکسها دیده میشه که حتی یه آدمی که توی عمرش ورزش نکرده هم میتونه انجام بده.
کاش یه ضربه پا یا حرکات جهشی یا حداقل یه گارد قشنگ گرفته بودن که یه آدم عادی باورش بشه این خانمها حد اقل دوس دارن رزمی کار بشن.(نینجا شدن پیشکش)
البته رزمی کار خانم که حرفه ای باشه کم نداریم و خود من چنتا از حرفه ای هاشونو میشناسم که واقعاً باید از ضربه هاشون فاصله گرفت ولی این عکسها بیشتر به جوک و کمدی شبیهه تا عکس از نینجا!!!!!!!!!!!!!!!
از شما 598 ایا میخام با این اخبار بی پایه به اعتبار خودتون لطمه وارد نکنید اینجوری اعتبار بقیه اخبارتون هم زیر سوال میره.
یا علی
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
بنده هم با نظر محمد موافقم بهتر عاقل باشید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
خب که چی؟ نینجا شدن با ادم بدا بجنگن؟یعنی اینقد لاکپشتهای نینجا تاثیر گذار بودن؟حتما 4 روز دیگه هزارتا دیجیمونم میدن بیرون دیگه
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
سلام
من خودم کاراته کا هستم و کلاس دارم
کلیپ این عکس ها رو اینترنت موجوده و کارهای جالبی انجام میدن گرچه من خودم نینجتسو رو قبول ندارم ولی دیدنش که ضرر نداره
یه سرچ کنید کلیپش رو می تونید دانلود کنید ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
خب که چی؟مردها اگه اسکلاتشون هم باقی مانده باشه حریف این زنها میشن حتی اگه نینجا باشن.
پاسخ
ز.ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
اي بابا شما مردا چقدر حسودين. تحمل ديدن اين ني ني جونا را نداريد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها