کد خبر: ۳۸۸۸۹
زمان انتشار: ۲۰:۵۱     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ایام الله دهه فجر و فرا رسیدن سی و سومین پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به نقش مرجعیت و تأثیرگذاری آن در پیروزی انقلاب، به بررسی اصل ارتباط مردم با مرجعیت پرداخت و نقش مرجعیت را امامت و رهبری یک امت عنوان کرد.

وی با بیان امام راحل به عنوان مرجع شیعیان، ابعاد مختلف جرم و جنایت رژیم طاغوت را برای مردم تبیین کرد و مردم با آگاهی کامل نسبت به این قضیه به ندای حضرت امام‌(ره) لبیک گفتند، اظهار داشت: امام در بیان هر فرمایشی محکم بودند و از آن عدول نمی‌کردند، چراکه وظیفه را به درستی تشخیص می‌دادند و نتیجه کار را با عنایت به خداوند متعال و توسل به ائمه‌(ع) خواستار می‌شدند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: امام راحل همه کارهای خود را با توکل بر خدا انجام می‌دادند و می‌فرمودند که من در اختیار خودم نیستم و در اختیار خداوند متعال هستم، ما به تکلیف عمل می‌کنیم اما نتیجه هرچه باشد، خدا محقق می‌کند و درباره انقلاب نیز گفتند که انفجار نوری بود که از ناحیه خداوند حمایت می‌شد.

وی به رخداد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و شمال آفریقا اشاره کرد و با بیان این‌که موج انقلاب اسلامی تنها در کشور ایران محصور نشده و همه کشورها را در نوردیده است، تصریح کرد: پیروزی نصیب انقلاب‌هایی می‌شود که جنبه الهی دارد و با توکل بر خداوند متعال رخ می‌دهد.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی جامعیت علمی حضرت امام‌(ره) را سومین ویژگی ایشان عنوان کرد و گفت: امام خمینی‌(ره) در عرفان، فلسفه، فقه، اصول، علوم رجال، تفسیر قرآن و فهم معارف قرآنی و حتی مباحث نجوم و ریاضیات تبحر و تسلط داشت و جامعیت کامل ایشان بود که معتقد بودند آنچه حکم اسلام است باید کامل اجرا شود.

وی با بیان این‌که امام خمینی‌(ره) عمل به ولایت صحیح فقه را واجب می‌دانستند و همگان را به اجرای دستورات آن توصیه می‌کردند، اظهار داشت: امام راحل بر انجام صحیح وظایف تأکید کرده و باور داشتند که آنچه حکم اسلام است باید به طور کامل و صحیح اجرا شود و حتی اجرای صحیح احکام اسلامی را وظیفه اصلی خود می‌دانستند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه به بررسی نقش ایدئولوژی، رهبری و مردم در پیروزی و پیشبرد انقلاب پرداخت و گفت: داشتن ایدئولوژی از یک طرف، ویژگی‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران از طرف دیگر با تلاش ملتی که به حضرت امام‌(ره) اعتماد کردند و با تشخیص صحیح وظیفه، محکم ایستادند، پیروزی انقلاب را با عنایت و مشیت خداوند متعال رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام ملاک اصلی حرکت انقلاب بود و این ایدئولوژی و هدف برای انقلاب‌های دیگر نیز متصور است که اگر مقاومت‌ها بر اساس تفکر، ایده و اعتقاد به اسلام شکل نگیرد، هیچ انقلابی به نتیجه نمی‌رسد؛ چنانچه کمبود مسائل اعتقادی سبب به نتیجه نرسیدن برخی انقلاب‌ها شده است.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی مهم‌ترین مسأله در پیروزی انقلاب اسلامی را اعتماد به ولایت فقیه دانست و با بیان این‌که مردم در دوران کنونی باید بر حمایت از ولایت تأکید کنند، افزود: مردم همان‌طور که می‌دانستند ولی فقیه به آنچه تکلیف شرعی است، عمل می‌کند، این اعتماد را تا آخر حفظ کنند که به هر اندازه اعتماد مردم به فقه و ولایت قوی‌تر باشد، انقلاب شکست‌ناپذیرتر است.

وی با اشاره به جنبه دنیایی و جنبه آخرتی اعتماد، گفت: مردمی که می‌خواهند عاقبت خیر را برای خود فراهم کنند، اگر در هدفی که دارند متزلزل و دچار ضعف اعتقادی شوند، اعتمادشان کم شود و با کم شدن اعتماد، دچار تردید می‌شوند و راه به جایی نمی‌برند، اما وقتی محکم در راهی که می‌روند بایستند، مزایایی دنیایی و آخرتی برای آنها فراهم می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها